בריאות הציבור-קידום בריאות

אימהות עם חופשת לידה קצרה יותר מפסיקות להניק תוך זמן קצר יותר (Obstet Gynecol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Obstetrics & Gynecology עולה קשר בין משך חופשת הלידה ובין משך ההנקה בקרב אימהות חדשות, לצד הבדלים לפני מוצא אתני. ממצאי המחקר מעידים כי בקרב אימהות עם חופשת לידה קצרה יותר תועד סיכוי נמוך יותר לעמוד בהמלצות הנוכחיות להנקה.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית של 23 מחקרים שנערכו בארצות הברית ופורסמו בין 2000 עד 2023 בשבעה מאגרי נתונים. כל המחקרים כללו נתונים אודות משך הנקה ומשך חופשת הלידה של האם.

כל המחקרים שאינם מאמרי סקירה הצביעו על קשר חיובי בין עליה במשך חופשת לידה ובין משך הנקה, כאשר 95.2% מהמחקרים הצביעו על קשר מובהק סטטיסטית בין שני המשתנים. על-פי המחקרים, בקרב אימהות ששבו לעבודה מוקדם יותר לאחר הלידה תועד סיכוי נמוך יותר לעמוד בהמלצות הנוכחיות אודות משך ההנקה.

החוקרים מדווחים כי 56.5% מהמחקרים שנכללו בסקירה הצביעו על הבדלים לפני גזע או מוצא אתני במשך ההנקה. בקרב אימהות שחורות או היספאניות תועד משך הנקה קצר יותר או שיעורי הנקה בלבד נמוכים יותר, זאת למרות שהן קיבלו חופשת לידה דומה לזו שניתנה לאימהות לבנות.

ממצאי המחקר מעידים כי כל עליה של שבוע אחד במשך חופשת הלידה לוותה בעליה של כארבעה ימים במשך ההנקה, בעוד שחזרה לעבודה לפני שחלפו שלושה חודשים מהלידה לוותה בסיכון מוגבר להפסקת הנקה מוקדמת.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לסייע לאנשי צוות רפואי בקביעת מדיניות ארצית אחידה אודות משך חופשת הלידה בתשלום. מעניין במיוחד יהיה לראות מחקרים של ארגונים או מדינות בהן האריכו את משך חופשת הלידה בתשלום וסיפקו מידע אודות תוצאות ההנקה לפני ואחרי יישום שינויים במשך חופשת הלידה.

Obstet Gynecol, Jan 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה