רפואת ריאות

טיפול פוטנציאלי מבטיח למיאלומה נפוצה עמידה (AACR)

הנוגדן הבי-ספציפי linvoseltamab עמיד ויכול לגרום לתגובות משמעותיות בחולים עם מיאלומה נפוצה, כך עולה מניסוי שהוצג בכנס האיגוד האמריקאי למחקר סרטן

הנוגדן הבי-ספציפי linvoseltamab (Regeneron) עמיד ויכול לגרום לתגובות משמעותיות בחולים עם מיאלומה נפוצה התקפית או עמידה, כך עולה מתוצאות מניסוי שלב 1/2, LINKER-MM1, שהוצג בכנס האיגוד האמריקאי למחקר סרטן.

“בסך הכל, linvoseltamab הוכיח יעילות גבוהה בחולים עם מחלה בשלב מאוחר, כולל אלו בקרב אלו שסיכון גבוה”, אמר החוקר הראשי של המחקר, “עם זאת, חמישה חולים מתו מזיהומים הקשורים לטיפול ואחד מאי ספיקת כליות הקשורה לטיפול”.

מעכבי פרוטאזום, תרופות אימונומודולטוריות ונוגדנים ל-CD38 הם עמודי התווך הנוכחיים של הטיפול במיאלומה נפוצה. השימוש ההולך וגובר בהם בקווי טיפול מוקדמים יותר הוביל לעמידות, ויצר אתגר עבור מטופלים שהפכו עמידים בפני כל שלושת סוגי התרופות, ציין מחבר המחקר והוסיף כי כרגע אין סטנדרט לטיפול במיאלומה נפוצה עמידה זו, אך נוגדנים דו-ספציפיים, כגון linvoseltamab, המכוונים לאנטיגן להבשלה של תאי B על פני השטח של תאי מיאלומה נפוצה וקולטני CD3 על פני השטח של תאי T הם אופציה אפשרית עתידית.

סך של 117 מטופלים השתתפו בניסוי LINKER-MM1 שכלל זרוע אחת בה הם קיבלו עירוי 5 מ”ג של linvoseltamab ביום 1, 25 מ”ג ביום 8, ולאחר מכן 200 מ”ג פעם בשבוע עד שבוע 14, ואחריו 200 מ”ג כל שבועיים עד שבוע 23. המטופלים עברו למינון חודשי בשלב זה אם הייתה להם לפחות תגובה חלקית טובה מאוד. החשיפה החציונית ל-linvoseltamab הייתה 47.5 שבועות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה