אורולוגיה

חשיפה לפורמולת תינוקות על-בסיס סויה בינקות מלווה בסיכון מוגבר לכאבי מחזור בנשים בגיל הפוריות (Hum Reprod)

במאמר שפורסם בכתב העת Human Reproduction מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הזנה המבוססת על פורמולה על-בסיס סויה בינקות מלווה בשכיחות מוגברת של כאבי מחזור משמעותיים בנשים בגיל הפוריות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר קודם זיהה חומרה רבה יותר של כאבי מחזור בנשים צעירות, אשר במהלך הינקות השתתפו במחקרים להערכת שיטות הזנה וחולקו להזנה באמצעות פורמולה על-בסיס סויה.

החוקרים אספו נתונים אודות הזנה המבוססת על פורמולה על-בסיס סויה באמצעות שאלונים מ-1,553 משתתפות, כאשר 89% מהן פנו לעזרה מהאימהות שלהן. מידע אודות מדדי כאבי מחזור נאסף באמצעות ראיון אינטרנטי וטלפוני.

מהנתונים עולה כי בקרב נשים שניזונו בינקות מפורמולה על-בסיס סויה תועדה שכיחות גבוהה יותר, בהשוואה לנשים שדיווחו כי מעולם לא נחשפו לפורמולה זו, של שימוש אי-פעם באמצעי מניעת היריון להקלה על כאבי מחזור (סיכון יחסי של 1.4) וכאב/אי-נוחות בזמן מחזור בדרגה בינונית/חמורה , במרבית המחזורים, אך לא בכולם, בגילאי 18-22 שנים (סיכון יחסי של 1.5).

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מצטרפים לבסיס העדויות ממחקרים בבעלי חיים ובבני אדם אודות ההשלכות על הפוריות של חשיפה בשלב מוקדם לפורמולה צמחית.

Hum Reprod. 2019;34(1):148-154. 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה