כירורגיה כלי דם

אימון שרירי רצפת אגן משפר תפקוד מיני בנשים (Am J Obstet Gynecol)

אימון שרירי רצפת אגן מלווה בשיפור בתפקוד המיני בנשים עם הפרעה בתפקוד רצפת האגן, כולל שיפור עוררות מינית, אורגזמה, שביעות רצון ותפקוד מיני כולל בנשים, ללא עדות לאירועים חריגים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סקירה שיטתית שפורסמה בשנת 2015 הציעה השפעה חיובית לאימוני שרירי רצפת אגן על התפקוד המיני בנשים, בפרט עוררות, אורגזמה, לובריקציה וכאב; עם זאת, למיטב ידיעתם, אין מטה-אנליזה להוכחת תועלת זו. אחד הממצאים המרכזיים של הסקירה הנ”ל היה כי מספר קטן של מחקרים בחן את התפקוד המיני כתוצא עיקרי ומרבית המחקרים שנכללו בסקירה כללו רק נשים עם הפרעה בתפקוד רצפת האגן.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שכללו 21 מחקרים אקראיים ומבוקרים ממספר מאגרי נתונים. כל המחקרים השוו בין אימוני שרירי רצפת אגן אל מול העדר התערבות או טיפול שמרני אחר טיפול שמרני אחר בלפחות זרוע אחת לשיפור התפקוד המיני או טיפול בהפרעה בתפקוד מיני.

מהנתונים עולה איכות משתנה של פרוטוקולי אימון שרירי רצפת אגן עם Consensus on Exercise Reporting Template. בארבעת המחקרים שנכללו במטה-אנליזה, אימון שרירי רצפת אגן לווה בשיפור בעוררות (הבדל ממוצע של 1.49, רווח בר-סמך 95% של 0.13-2.85), אורגזמה (הבדל ממוצע של 1.55, רווח בר-סמך 95% של 0.13-2.96), שביעות רצון (הבדל ממוצע של 1.46, רווח בר-סמך 95% של 0.14-2.77), כאב (הבדל ממוצע של 0.74, רווח בר-סמך 95% של 0.11-1.37) ובמדד Female Sexual Function Index Score (הבדל ממוצע של 7.67, רווח בר-סמך 95% של 0.77-14.57).

בנוסף, סיווג GRADE (או Grading of Recommendations, Assessment Development and Evaluations) עלתה דרגת ודאות נמוכה מאוד לאור הטרוגניות קלינית וסטטיסטית רבה של הנתונים.

מהנתונים עולה כי לא תועדו סיבוכים משנית אימוני שרירי רצפת אגן.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים אקראיים ומבוקרים עם מתודולוגיה והתערבות איכותית במטרה להבין טוב יותר את התועלת של אימוני שרירי רצפת אגן על התפקוד המיני בנשים.

Am J Obstet Gynecol, Jan 5, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה