Cervical cancer

טיפול כימותרפי-קרינתי משפר הישרדות ללא-מחלה בנשים עם סרטן צוואר הרחם (J Clin Oncol)

בנשים עם סרטן מתקדם-מקומית של צוואר הרחם שיעורי ההישרדות ללא-מחלה היו גבוהים יותר משמעותית לאחר טיפול כימותרפי-קרינתי, במקום טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי ולאחריו ניתוח רדיקאלי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היעילות והרעילות של טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי ולאחריו ניתוח רדיקאלי, בהשוואה לטיפול כימותרפי-קרינתי, המבוסס על Cisplatin, בנשים עם סרטן צוואר רחם קשקשי, מתקדם מקומית.

מדובר במחקר בשלב III, אקראי ומבוקר, שכלל נשים בגילאי 18-65 שנים, עם אבחנה של ממאירות קשקשית של צוואר הרחם בשלב IB2, IIA, או IIB. המשתתפות חולקו באקראי, לאחר ריבוד לפי שלב הגידול, לטיפול בשלושה מחזורי כימותרפיה ניאו-אדג’וונטית עם Paclitaxel ו-Carboplatin כל שלושה שבועות, ולאחר מכן ניתוח רדיקאלי לכריתת הרחם, או לטיפול קרינתי סטנדרטי עם Cisplatin פעם בשבוע למשך חמישה שבועות. הנשים בקבוצת טיפול ניאו-אדג’וונטי השלימו קרינה אדג’וונטית לאחר הניתוח, או טיפול נלווה בכימותרפיה וקרינה, במידה והייתה התוויה לכך.

תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות ללא-מחלה, אשר הוגדר כהישרדות ללא הישנות או תמותה משנית לממאירות. תוצאי הסיום המשניים כללו הישרדות כוללת ורעילות.

בתקופה שבין ספטמבר 2003 ועד פברואר 2015, חולקו באקראי 635 נשים, מהן 633 נכללו בניתוח הנתונים הסופי (316 נשים בקבוצת טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי וניתוח, 317 נשים בקבוצת טיפול כימותרפי-קרינתי). חציון משך המעקב אחר הנשים עמד על 58.5 חודשים.

שיעורי הישרדות ללא-מחלה לאחר חמש שנים עמדו על 69.3% עם טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי וניתוח, בהשוואה ל-76.7% עם טיפול כימותרפי-קרינתי (יחס סיכון של 1.38), בעוד ששיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 75.4% ו-74.7%, בהתאמה.

הרעילות המאוחרת לאחר 24 חודשים ומעלה מהשלמת הטיפול עירבה את הרקטום (2.2% לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי וניתוח, בהשוואה ל-3.5% עם טיפול כימותרפי-קרינתי), שלפוחית שתן (1.6% לעומת 3.5%, בהתאמה) ונרתיק (12% לעומת 25.6%, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול משולב בכימותרפיה וקרינה הוביל להישרדות ללא-מחלה טובה יותר, בהשוואה לטיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי ולאחריו ניתוח רדיקאלי בנשים עם ממאירות מתקדמת-מקומית של צוואר הרחם.

J Clin Oncol 2018; 36:1548-1561

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה