Melanoma & BCC

הערכת תוצאות ארוכות-טווח של טיפול ב-Dabrafenib בחולים עם מלנומה ומוטאציית BRAF V600 (מתוך J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי משלב Dabrafenib (טפינלר) עם Trametinib (מקיניסט) הינו טיפול בטוח ויעיל בחולים עם מלנומה גרורתית, עם השפעות ארוכות טווח על ההישרדות הכוללת וההישרדות ללא-התקדמות.

במסגרת המחקר דיווחו החוקרים על תוצאות בטיחות ויעילות הטיפול המשולב ב- Dabrafenib עם Trametinib לאחר חמש שנים בחולים עם מלנומה גרורתית, בהשוואה לטיפול מונותרפי ב- Dabrafenib. חולים עם מלנומה גרורתית ומוטאציית BRAF V600, שלא קיבלו טיפול קודם במעכבי BRAF, חולקו באקראי לטיפול ביחס 1:1:1 במשלב Dabrafenib במינון 150 מ”ג פעמיים ביום, Dabrafenib במינון 150 מ”ג פעמיים ביום עם Trametinib במינון 1 מ”ג ביום, או Dabrafenib במינון 150 מ”ג פעמיים ביום עם Trametinib במינון 2 מ”ג פעם ביום.

חולים שטופלו ב- Dabrafenib בלבד יכלו לחצות לטיפול משולב ב- Dabrafenib עם Trametinib במינון 2 מ”ג ביום. הבטיחות והיעילות של הטיפול נבחנו 4 ו-5 שנים לאחר התחלת הטיפול בחולים עם מעקב במשך לפחות חמש שנים.

מהתוצאות מנכון ל-13 באוקטובר, 2016, 18 חולים שטופלו במשלב Dabrafenib עם Trametinib במינון 2 מ”ג נותרו במחקר (13 מבין 54 חולים שחולקו בתחילה למינון זה וכן 5 מבין 45 חולים שטופלו תחילה ב- Dabrafenib בלבד וחצו לטיפול המשולב).

החוקרים מדווחים כי טיפול משולב ב- Dabrafenib עם Trametinib במינון 2 מ”ג ביום לווה בשיעורי הישרדות כוללים של 30% לאחר 4 שנים ו-28% לאחר חמש שנים, עם שיעורי הישרדות ללא-התקדמות של 13% לאחר 4 ו-5 שנים. הישרדות כוללת גבוהה יותר תועדה בחולים שטופלו במשלב Dabrafenib עם Trametinib עם רמות LDH בסיסיות תקינות (45% לאחר חמש שנים) ורמות LDH תקינות עם גרורות בפחות משלושה איברים (51% לאחר חמש שנים). עם מעקב ממושך, חולה אחד נוסף תחת טיפול משולב ב- Dabrafenib עם Trametinib במינון 2 מ”ג ביום השתפר מתגובה חלקית לתגובה מלאה. במהלך המחקר לא זוהו סוגיות בטיחות חדשות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים ארוכי הטווח עולה כי משלב מעכבי BRAF עם מעכב MEK בחולים הינו משלב בטוח ויעיל בחולים עם מלנומה עם מוטאציית BRAF V600. הממצאים מעידים על השפעה יציבה של הטיפול על הישרדות כוללת והישרדות ללא-התקדמות בחלק מהחולים עם מלנומה גרורתית.

J Clin Oncol. 2017 Oct 9

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה