COVID והסיכון לפתח מחלה אוטואימונית דלקתית ראומטית חדשה (AIM)

קורונה מחקר
הסיכון לפתח מחלה אוטואימונית דלקתית ראומטית חדשה גדול יותר לאחר זיהום ב-COVID-19 כך עולה ממחקר שפורסם ב-Annals of Internal Medicine

הסיכון לפתח מחלה אוטואימונית דלקתית ראומטית חדשה (AIRD) גדול יותר לאחר זיהום ב-COVID-19 מאשר לאחר זיהום בשפעת או מהסיכון באוכלוסייה הכללית, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Annals of Internal Medicine. זיהומים חמורים יותר של COVID-19 נקשרו לסיכון גבוה יותר למחלה ראומטית, אך החיסון נראה כמגן מפני פיתוח של מחלה אוטואימונית דלקתית ראומטית חדשה.

חשוב לציין, מחקר זה מראה את הערך של חיסון למניעת מחלות קשות וסוגים אלה של תופעות המשך”, אמרה פרופ’ אן דוידסון, מהמכון לרפואה מולקולרית במכוני פיינשטיין למחקר רפואי במנהסט, ניו יורק, שלא הייתה מעורב במחקר, אמר בראיון.

מחקר קודם כבר זיהה את הסבירות לקשר בין זיהום ב-SARS-CoV-2 ופיתוח לאחר מכן של מחלה אוטואימונית דלקתית ראומטית חדשה. מחקר חדש זה, לעומת זאת, כלל קבוצות גדולות בהרבה משתי מדינות שונות ומסתמך על מתודולוגיה חזקה יותר ממחקרים קודמים, אמרו מומחים.

“צעדים ייחודיים ננקטו על ידי מחברי המחקר כדי לוודא שמה שהם הסתכלו עליו היה ככל הנראה נכון”, אמר ד”ר אלפרד קים, מאוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, אשר לא היה מעורב במחקר. ד”ר דוידסון הסכימה וציינה כי המחברים הללו “היו קצת יותר קפדניים עם בירור האבחנה האוטואימונית, תוך שימוש בשני קודים ובדקו שניתנו תרופות מתאימות”.

מחקרי עוקבה קודמים שמצאו סיכון מוגבר למחלה ראומטית לאחר COVID-19 “ביססו את הממצאים שלהם אך ורק על השוואות בין קבוצות עם הזיהום וללא הזיהום, שעלולות להיות מושפעות מהטיית אבחנה עקב פערים בטיפול, הבדלים בנטיות לחיפוש בריאות וסיכונים אינהרנטיים בין הקבוצות”, דיווחו החוקרים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה