Anaemia

השוואת Ferric Carboxymaltose לעומת ברזל פומי לטיפול באנמיה על-רקע חסר ברזל בזמן היריון (J Obstet Gynaecol India)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Obstetrics and Gynecology of India מדווחים חוקרים מהודו על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Ferric Carboxymaltose (פרינג’קט) יעיל יותר מטיפול פומי בברזל לשיפור ההמוגלובין בנשים עם אנמיה משנית לחסר ברזל בזמן היריון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים אנמיה משנית לחסר ברזל נפוצה בנשים הרות עם שיעורים של 40-60% במדינות שונות בעולם. ברזל פומי משמש לטיפול במקרים אלו, כאשר Ferrous Sulphate כרוך בתופעות לוואי רבות ואילו פרינג’קט הינו תכשיר ברזל חדש יותר המאפשר מתן תוך-ורידי של מנה יחידה ובמינון גבוה יותר (עד 1000 מ”ג). כעת ביקשו החוקרים להשוות את היעילות של פרינג’קט אל מול Ferrous Sulphate בטיפול באנמיה משנית לחסר ברזל במהלך היריון.

המחקר האקראי נערך במרכזים שלישוניים וכלל 362 נשים (181 נשים שטופלו בכדורי ברזל ו-181 נשים שטופלו בפרינג’קט). הנשים ההרות אובחנו עם אנמיה משנית לחסר ברזל והיו בשבועות 18 עד 34 להיריון. המשתתפות במחקר טופלו בפרינג’קט במינון 1000 מ”ג במתן תוך-ורידי של מנה יחידה או בכדורי ברזל פעמיים ביום (120 מ”ג ברזל ביום). החוקרים אספו נתונים אודות עליה בריכוז המוגלובין ופריטין בדם לאורך תקופה של שישה שבועות.

החוקרים מדווחים כי 9 נשים בזרוע הטיפול התוך-ורידי ו-18 נשים בזרוע הטיפול הפומי אבדו למעקב.

מניתוח הנתונים עלה כי טיפול בפרינג’קט לווה בעליה של 2.6 גרם/ד”ל המוגלובין, בהשוואה לעליה של 1.7 גרם/ד”ל בזרוע הטיפול הפומי בברזל. ב-166 מבין 172 נשים בזרוע הטיפול הפומי תועד תיקון של האנמיה לאחר שישה שבועות.

לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בתוצאים ביילוד. לא תועדו תופעות לוואי מג’וריות בשתי הקבוצות.

ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות פרינג’קט לטיפול באנמיה משנית לחסר ברזל בנשים הרות.

 

J Obstet Gynaecol India. 2022 Dec;72(6):492-496

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה