Antimicrobial therapy

יעילות ארוכת-טווח לטיפול תרופתי בחולים עם דלקת תוספתן (JAMA Surg)

במרבית החולים תחת טיפול אנטיביוטי במקום טיפול ניתוחי כנגד דלקת תוספתן תועדו תוצאות טובות בטווח הארוך, אם כי חלק מהחולים נדרשו להתערבות ניתוחית לאורך עד שני עשורים לאחר מכן, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Surgery.

מדגם המחקר כלל 292 חולים אשר לקחו חלק בשני מחקרים אקראיים ומבוקרים שנערכו בשנות ה-90 של המאה הקודמת כחלק ממאגר Swedish National Patient Registry. שני המחקרים סיווגו את החולים לשתי קבוצות: אלו שעברו ניתוח לכריתת התוספתן ואלו שקיבלו טיפול אנטיביוטי באבחנה של דלקת תוספתן.

החוקרים בחנו את שיעורי הישנות דלקת תוספתן עם צורך בהתערבות ניתוחית בשלב מסוים בעתיד.

מהנתונים עולה כי 29% מהחולים בזרוע הטיפול השמרני ששוחררו בהצלחה בהלך המחקר הראשוני בסופו של דבר עברו התערבות ניתוחית. חלק מהחולים שטופלו תחילה באנטיביוטיקה נדרשו לניתוח עד 20 שנים מאוחר יותר.

החוקרים מדווחים כי 9.5% מהחולים שלא עברו ניתוח באבחנה של דלקת תוספתן פנו למרפאות חוץ בשל כאבי בטן, זאת בהשוואה ל-0.01% מאלו שלא עברו ניתוח.

ממצאי המחקר מעידים כי למעלה ממחצית מהחולים שטופלו שמרנית לא חוו הישנות ולא נדרשו להתערבות ניתוחית לאורך קרוב לשני עשורים. למעט סיכון להישנות דלקת תוספתן, אין הוכחות לסיכון מוגבר לסיבוכים בטווח הארוך בעקבות טיפול שמרני בדלקת תוספתן.

JAMA Surg, Aug 2023

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה