Antimicrobial therapy

טיפול בצפלוספורינים בטוח לשימוש בחולים עם עדות לאלרגיה לפניצילין (J Allergy Clin Immunol; In Practice)

מנתוני מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology: In Practice מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי חולים בסיכון גבוה עם אלרגיה מוכחת לפניצילין טופלו בבטחה בתרופות ממשפחת צפלוספורינים.

מדגם המחקר כלל 50 חולים (גיל חציוני של 51 שנים; 78% נשים) עם הוכחה לאלרגיה לפניצילין, אשר קיבלו 77 קורסי טיפול או תגר תרופות ממשפחת צפלוספורינים במערכת הבריאות Yale-New Haven Hospital Health System בין 2014 ועד 2022.

היסטוריה אטופית הייתה נפוצה בחולים אלו, כאשר 38 חולים (76%) ענו על הקריטריונים של אלרגיה לתרופות רבות וב-19 חולים הייתה עדות לתגובה ידועה (38%) לאמינו-פניצילין. בסך הכול, ב-15 חולים תועדה היסטוריה של אלרגיה לפניצילין בסיכון-גבוה וב-35 תועדה היסטוריה של אלרגיה בסיכון נמוך.

החוקרים סיוגו 35 מהתגובות האלרגיות (70%) כדרגת סיכון נמוכה, אלו כללו פריחה מבודדת, ארבעה מקרים של אנגיואדמה ושישה מקרים בהם לא היה מידע אודות אופי התגובה. עוד תועדו שישה מקרים של אנפילקסיס, כאשר ארבעה חולים נדרשו לאפינפרין.

במהלך מבחנים עוריים, 19 חולים (38%) נמצאו חיוביים ל-Ampicillin, 17 חולים (34%) היו חיוביים ל-Pencilloyl-Poylysine ו-16 (37%) היו חיוביים ל-Penicillin-G. כמו כן, שבעה חולים (14%) היו חיוביים באופן סלקטיבי ל-Ampicillin ו-14 (28%) הדגימו תוצאה חיובית במבחן תגר לתרופה.

בחולה אחד, המקווה 2% מכלל המדגם ו-1% מאלו שטופלו בצפלוספורינים תועדה תגובה לצפלוספורינים. בחולה זה היה ידוע על אסתמה, אורטיקריה כרונית ואלרגיה לשמונה תרופות שונות.  החולה פיתח פריחה אדומה ומגרדת בתוך שעה מקבלת המינון המלא של Amoxicillin במבחן תגר, עם תגובה לטיפול בנוגדי-היסטמין ופרדניזון. במהלך מבחן תגר Cephalexin לאחר חודש, החולה פיתח פריחה אורטיקריאלית מיידית, אך גם פריחה זו הגיבה לטיפול בנוגדי-היסטמינים.

עוד עולה מהמחקר כי ב-49 החולים האחרים (98%) תועדו סבילות טובה ל-76 תכשירים ממשפחת צפלוספורינים.

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו מעידים כי תרופות ממשפחת צפלוספורינים הן לרוב בטוחות לשימוש, גם בחולים עם הוכחה לאלרגיה לפניצילין. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם ממצאים אלו נכונים גם עבור חולים עם הוכחה לאלרגיה לפניצילין שחוו תגובה חמורה או לאחרונה. בכל מקרה, הם מאמינים כי ממצאים אלו עשויים לעודד שינויים בדפוסי מרשם טיפול בתרופות ממשפחת צפלוספורינים.

J Allergy Clin Immunol; In Practice, Sep 2023

לידיעה ב-Healio

 

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה