Bladder cancer

טיפול כימותרפי תוך-עורקי משפר תוצאות בחולים עם סרטן שלפוחית שתן בסיכון גבוה (מתוך אתר Researchsquare)

מנתונים שפורסמו באתר Researchsquare וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי הוספת טיפול כימותרפי תוך-עורקי לטיפול אימונותרפי ב-bCG (Bacillus Calmette Guerin) מפחית את שיעורי ההישנות וההתקדמות בחולים עם סרטן שלפוחית שתן בסיכון גבוה, אשר אינו חודר לשכבת השריר, עם תוספת רעילות מעטה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הסרת הגידול וטיפול ב-bCG לתוך השלפוחית מהווה את הטיפול הסטנדרטי בחולים עם NMIBC (או Non-Muscle-Invasive Bladder Cancer). עם זאת, שיעורי ההישנות לאחר טיפול זה מגיעים עד 40%. טיפול כימותרפי תוך-עורקי, הכולל מתן תרופות ישירות לתוך הגידול, הוכח כטיפול יעיל כנגד מיקרו-גרורות בסרטן שלפוחית השתן.

מדגם המחקר כלל 98 חולים שקיבלו טיפול ב-bCG לתוך השלפוחית לאחר ניתוח כריתה; 45 חולים קיבלו גם ארבעה מחזורים של Epirubicin ו-Cisplatin תוך-עורקי, אשר ניתנו לכלי הדם המקומיים. החוקרים השוו את התוצאות בין שתי הקבוצות.

לאורך חציון מעקב של כשלוש שנים, שיעורי ההישנות עמדו על 22.2% בזרוע הטיפול ב-bCG עם טיפול כימותרפי תוך-עורקי, בהשוואה ל-35.8% בחולים תחת טיפול bCG בלבד. שיעורי ההתקדמות עמדו על 8.9% עם הטיפול המשולב, לעומת 24.5% עם bCG בלבד.

מניתוח רב-משתני עלה כי משלב bCG עם טיפול כימותרפי תוך-עורקי היה טוב יותר משמעותית במניעת הישנות (p=0.027) והתקדמות (p=0.024).

אירועים חריגים משנית לטיפול כימותרפי תוך-עורקי תועדו ב-10 חולים (22%). כל האירועים היו קלים ולא תועדו מקרים בהם החולים פרשו מהטיפול לפני השלמת ארבעה מחזורי טיפול.

מרבית החולים בשתי הקבוצות פיתחו תופעות לוואי על-רקע הטפול ב-bCG. לא תועדו הבדלים משמעותיים בסיבוכי bCG בין שתי הקבוצות.

ממצאי המחקר מציעים כי הוספת טיפול כימותרפי תוך-עורקי מפחית את הסיכון להישנות וסולל את הדרך לגישות טיפול חדשות בחולים אלו.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה