Cervical cancer

בדיקות סקר של צוואר הרחם באמצעות Optical Coherence Tomography (ה-Am J Obstet Gynecol )

ממחקר חדש שפורסם ב-American Journal of Obstetrics and Gynecology עולה כי הדמיה בשיטת OCT (Optical Coherence Tomography) מאפשרת להבחין באופן בלתי-פולשני בין רקמת אפיתל תקינה ורקמה אבנורמלית בצוואר הרחם.

OCT הינה שיטת הדמיה הפועלת בדומה לאולטרה-סאונד, אך מודדת את החזרי האור ולא הקול.   חוקרים מאוניברסיטת טקסס טוענים כי OCT יכולה לספק תמונה של מבנה הרקמה עד 1 מ”מ מתחת לשטח ברזולוציה של 10-20 מיקרומטר.

במחקר עקבו אחר 16 נבדקות, תחילה ביצעו קולפוסקופיה (בדיקת רקמת צוואר הרחם תחת מיקרוסקופ), ולאחר מכן ערכו מדידות OCT עבור כל אחד מרביעי צוואר הרחם.

מתוך סך מדידות OCT, 42 בדיקות OCT תאמו לשינויים ההיסטופתולוגיים שאובחנו.

מהמחקר עולה כי קיים הבדל סטטיסטי מובהק בעוצמת האור הנפלט בין רקמת אפיתל תקינה ורקמה אבנורמלית בנשים לפני מנפאוזה עוצמת האור הנפלטת חזקה יותר באופן ניכר עבור רקמה אבנורמלית לעומת רקמה נורמלית, בנשים לאחר מנפאוזה המצב הפוך.    מהמחקר הסיקו החוקרים כי הדמיה בשיטת OCT עשויה לשמש בבדיקות סקר, אבחון והכנה לפני ניתוח.   בנוסף, OCT עשוי לאפשר למנתחים לזהות את השוליים ללא צורך בביצוע חתכים קפואים.

לסיכום, החוקרים טוענים כי יש לבצע מחקרים גדולים יותר על מנת לקבוע אם הרגישות והסגוליות של OCT מספקים על מנת להצדיק פיתוח נוסף של הטכנולוגיה.

Am J Obstet Gynecol 2005;193:83-88

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה