Colorectal cancer

תוצאות מבטיחות ל-Adagrasib לטיפול בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום מתקדם (מתוך כנס ESMO)

בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום מתקדם עם מוטציות KRAS G12C ולאחר טיפולים קודמים רבים, טיפול ב- Adagrasib לבדו או בשילוב עם Cetuximab הדגים תוצאות מבטיחות, כך מדווחים חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Society for Medical Oncology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ב-3-4% מהחולים עם ממאירות גס ורקטום ישנה עדות למוטציית KRAS G12C ובחולים אלו לרוב ההישרדות גרועה יותר, בהשוואה לחולים ללא מוטציות אלו. מנתונים מוקדמים עולה כי חסימה כפולה של EGFR ושל KRAS G12C עשוי להביא לעיכוב משמעותי יותר של מעבר אותות בתיווך KRAS.

Adagrasib הינו תכשיר ניסיוני המכוון לעיכוב KRAS G12C, הנועל באופן בלתי-הפיך את החלבון המוטנטי במצבו הלא-פעיל.

במחקר KRYSTAL-1 נבחן הטיפול ב- Adagrasib לבדו או בשילוב עם Cetuximab – נוגדן חד-שבטי כנגד EGFR – בחולים עם ממאירות מעי גס ורקטום בשלב מתקדם עם מוטציות KRAS G12C.

מדגם המחקר כלל 76 חולים, מהם 44 חולים טופלו ב- Adagrasib במינון 600 מ”ג פעמיים ביום ו-32 חולים טופלו ב- Adagrasib באותו מינון, בשילוב עם Cetuximab במינון 400 מ”ג/מ2 ולאחר מכן 250 מ”ג/מ2 כל שבוע או 500 מ”ג/מ2 אחת לשבועיים. כל המשתתפים במחקר קיבלו חציון של שלושה קווי טיפול סיסטמי קודם לכן.

חציון משך המעקב אחר החולים עמד על 20.1 חודשים בזרוע טיפול מונותרפי ב- Adagrasibועל 17.5 חודשים בזרוע הטיפול המשולב.

בקרב 43 החולים תחת טיפול מונותרפי,  שיעורי תגובה אובייקטיבית עמדו על 19% ושיעורי בקרת מחלת עמדו על 86%, עם חציון משך תגובה של 4.3 חודשים וחציון הישרדות ללא-התקדמות של 5.6 חודשים. בקרב 28 החולים בזרוע הטיפול המשולב, שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 46% ושיעורי בקרת מחלה עמדו על 100%, עם חציון משך תגובה של 7.6 חודשים וחציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 6.9 חודשים.

בזרוע הטיפול המונותרפי, למעלה ממחצית מהמשתתפים במחקר (59%) חוו אירועים חריגים בדרגה 1/2 על-רקע הטיפול וב-34% דווח על אירועים חריגים בדרגה 3/4 על-רקע הטיפול התרופתי. בזרוע הטיפול המשולב, 84% מהחולים חוו אירועים חריגים בדרגה 1/2 ו-16% חוו אירועים חריגים בדרגה 3/4 . לא תועדו אירועים חריגים בדרגה 5 על-רקע הטיפול.

ממצאים אלו מעידים על החשיבות של עיכוב KRAS בטיפול בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום והערך המוסך של עיכוב משולב של KRAS ו-EGFR בחלק מהחולים. בשורה התחתונה, מעכבי KRAS כמו Adagrasib מספקים אפשרות טיפול בטוחה, יעילה וממוקדת יותר בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום וגידולים סולידיים אחרים עם מוטציות KRAS.

 

מתוך כנס ESMO

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה