Complementary and Alternative

תוצאות מבטיחות למשלב צמחי מרפא לטיפול בקוליטיס כיבית פעילה (Clin Gastroenterol Hepatol)

משלב צמחי מרפא הכולל כורכום וצ’ינג דאי עשוי לסייע בהשראת הפוגה בחלק גדול מהחולים עם קוליטיס כיבית פעילה, כך עולה מתוצאות מחקר מבוקר-פלסבו בשלב 2 בראשון פרופ’ ששומרון בן-חורין מהמרכז הרפואי שיבא, שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology & Hepatology.

המחקר כלל 42 מבוגרים עם קוליטיס כיבית פעילה, אשר חולקו באקראי ביחס 2:1 לטבלה מצופה המכילה 3 גרם כורכום וצ’ינג דאי או פלסבו, אשר ניתנו למשך שמונה שבועות. התוצא העיקרי המשולב היה תגובה קלינית (ירידה במדד Simple Clinical Colitis Activity Index של 3 נקודות ומעלה) או תגובה אובייקטיבית (שיפור במדד Mayo Endoscopic Sub-Score של לפחות נקודה אחת או ירידה של מעל 50% ברמות קלפרוטקטין בצואה).

חולים שהגיבו לטיפול המשיכו בנטילת כורכום בלבד או פלסבו למשך שמונה שבועות נוספים.

מהנתונים עולה כי מבין מטופלים בזרוע ההתערבות, 43% ענו על התוצא העיקרי המשולב של ירידה משמעותית בפעילות המחלה ועדות אובייקטיבית לתגובה, זאת בהשוואה ל-8% מהחולים בזרוע הפלסבו (p=0.033).

תגובה קלינית תוארה ב-86% מהמטופלים במשלב צמחי המרפא, בהשוואה ל-31% מהחולים בזרוע הפלסבו (p<0.001) והפוגה קלינית תועדה ב-50% ו-8%, בהתאמה (p=0.01).

שיפור אנדוסקופי תועד ב-75% מהחולים בזרוע ההתערבות, בהשוואה ל-20% מהחולים בזרוע הפלסבו (p=0.036). התגובה נשמרה לאורך 16 שבועות עם נטילת כורכום כטיפול אחזקה בלבד.

הפעלת קולטן לאריל-הידרוקורבון נבחנה על-פי ביטוי Cyp1A1 ברירית והחוקרים מצאו כי משלב כורכום וצ’ינג דאי הפעיל בצורה ייחודית מסלול זה, העשוי לשחק תפקיד במחלת מעי דלקתית.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את גישת הטיפול הטבעי הנ”ל בחולים עם קוליטיס כיבית ולהעריך עוד את חשיבות קולטן לאריל-הידרוקורבון כיעד טיפול בחולים עם מחלת מעי דלקתית.

Clin Gastroenterol Hepatol, June 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה