Congenital heart disease

חשיפה לסרטן במהלך ההיריון אינה קשורה לפגיעה קוגניטיבית קרדיאלית או התפתחותית ביילודים (NEJM)

מחקר חדש מה-NEJM מצביע על כך שחשיפה טרום לידתית לסרטן במהלך ההיריון , עם או ללא טיפול  לא הייתה קשורה להפרעות קרדיאליות, קוגניטיביות או התפתחותיות ביילודים במהלך תקופת הילדות המוקדמת.  

ברקע מסבירים המחברים כי קיים חוסר במידע ארוך טווח באשר לילדים שנחשפו לסרטן במהלך ההיריון אם או ללא טיפול.

במחקר רב מרכזי מבוקר מקרה זה השוו החוקרים בין ילדים שאמותיהן אובחנו כחולות סרטן במהלך ההיריון בילדים תואמים לאימהות ללא אבחנה של סרטן. החוקרים השתמשו בשאלון הערכת בריאות ותיקים רפואיים לאיסוף מידע אודות בריאות יילודים ובריאות כללית. הילדים הוערכו באופן פרוספקטיבי באמצעות מבחנים נוירולוגים ומבחני התפתחות לאחר 18 ו/או 36 חודשים . הערכה קרדיאלית בוצעה לאחר 36 חודש.

בסה”כ נכללו 129 ילדים (גיל חציוני 22 חודשים בטווח 12-42 חודש) בקבוצה שבה האם הייתה עם סרטן במהלך ההריון, אל מול קבוצה ילדים תואמים בקבוצת הביקורת.

במהלך ההיריון , 96 ילדים (74.4%) נחשפו לכימותרפיה (כטיפול יחיד או בשילוב עם תרופות אחרות)  11 (8.5%) לרדיותרפיה (בלבד או בשילוב) ו- 13 (10.1%) ללא טיפול.

המשקל בלידה היה מתחת לאחוזון העשירי בקרב 28 מתוך 127 (22%) הילדים בקבוצה שנחשפה לסרטן ו-19 מתוך 125 (15.2%) בקבוצת הביקורת, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטי ( P=0.16) .

לא נמצא גם הבדל מובהק סטטיסטי בין הקבוצות בהתפתחות קוגניטיבית על פי מדד Bayley (P=0.08) וגם לא בתתי הקבוצות . גיל ההיריון בלבידה היה קשור לתוצאות הקוגניטיביות בשתי הקבוצות.

ההערכה הקרדיאלית לאחר 36 חודשים שבוצעה ב-47 ילדים הצביעה על מצב קרדיאלי תקין.

החוקרים מסכמים כי חשיפה לפני הלידה לסרטן במהלך ההיריון , עם או ללא טיפול, לא הייתה קשורה להפרעות קוגניטיביות , קרדיאליות או התפתחותיות של היילודים במהלך ילדותם המוקדמת.

החוקרים מציינים כי לידה מוקדמת הייתה קשורה לתוצאות קוגניטיביות פחות טובות אך ללא הבדל בין יילודים לאימהות שסבלו מסרטן ואימהות שלא נחשפו לסרטן בהיריון .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה