COPD

האם טיפול במשאפי סטרואידים עשוי להפחית את הסיכון לסרטן ריאות בחולי COPD? (מתוך Pulm Med)

השימוש במשאפי קורטיקוסטרואידים בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease, או COPD) עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן ריאות,, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pulmonary Medicine. יתרה מזאת, מממצאי המחקר עולה כי הירידה בסיכון לא הייתה תלויה בהרגלי העישון או בתקופת החביון.

השכיחות ברחבי העולם של מחלת ריאות חסימתית כרונית מצויה במגמת עליה והסיכון לסרטן ריאות בחולים אלו הוא גבוה. השימוש במשאפי סטרואידים בחולי COPD עשוי לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן ריאות. כעת ביקשו החוקרים להשלים סקירה שיטתית ומטה-אנליזה במטרה לקבוע את החשיבות של משאפי קורטיקוסטרואידים בסיכון להתפתחות סרטן ריאות בחולי COPD.

החוקרים ערכו חיפוש מקיף במאגרי PubMed, Science Direct, Google Scholar ו-Cochrane Library, כמו גם חיפוש ידני במקורות. הם כללו בסקירה מחקרי עוקבה, מקרה-ביקורת ומחקרים אקראיים להערכת כל שימוש במשאפי קורטיקוסטרואידים והיארעות או הסיכון לסרטן ריאות.

ממכלול הנתונים מ-14 מחקרים שנכללו בסקירה עלה כי הטיפול במשאפי קורטיקוסטרואידים לווה בירידה של 31% בסיכון להתפתחות סרטן ריאות בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (יחס סיכון של 0.69, רווח בר-סמך 95% של 0.59-0.79, p<=0.001).

לאור הממצאים לפיהם טיפול במשאפי סטרואידים בחולי COPD עשוי להפחית את הסיכון לסרטן ריאות, החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים אשר יתמקדו במינון האופטימאלי ותקנון לערפלנים שונים, דוגמת אסתמה.

 

Pulm Med, Aug 21, 2022

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה