Gastric cancer

הוספת Fruquintinib דוחה התקדמות מחלה בחולים עם סרטן קיבה (J Clin Oncol)

בחולים עם ממאירות של הקיבה או צומת וושט-קיבה בהם תועדה התקדמות מחלה תחת טיפול כימותרפי, הוספת Fruquintinib ל-Paclitaxel לוותה בדחייה משמעותית בשיעורי התקדמות המחלה, אך ללא שיפור בהישרדות הכוללת של החולים, כך עולה מנתונים ממחקר בשלב 3 שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

אפשרויות קו-טיפול שני בחולים עם סרטן קיבה או צומת וושט-קיבה מוגבלות לטיפול כימותרפי עם או ללא Ramucirumab, כך שקיים צורך ברור לאפשרויות טיפול חליפיות. מחקר FRUTIGA הינו מחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בשלב 3, שכלל 703 חולים עם סרטן קיבה או צומת וושט-קיבה בהם תועדה התקדמות תחת טיפול כימותרפי המבוסס על פלואופירימידין או פלטינום.

החולים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Fruquintinib עם Paclitaxel או פלסבו עם Paclitaxel עד התקדמות מחלה. תוצאי הסיום העיקריים היו הישרדות ללא-התקדמות מחלה והישרדות כוללת; תוצאי סיום משניים כללו שיעורי תגובה כוללים, שיעורי בקרת מחלה, משך תגובה, בטיחות ואיכות חיים.

בחולים בזרוע הטיפול ב- Fruquintinib תועדה הישרדות ללא-התקדמות טובה יותר משמעותית לעומת אלו בזרוע הפלסבו (5.6 חודשים לעומת 2.7 חודשים; יחס סיכון של 0.57). שיעור גבוה כמעט כפליים של חולים בזרוע הטיפול ב- Fruquintinib (42.5% לעומת 22.4%).

עם זאת, בקרב חולים בזרוע הטיפול ב- Fruquintinib לא תועד שיפור בהישרדות הכוללת של החולים לאורך חציון מעקב של 31.7 חודשים. חציון משך ההישרדות הכוללת היה ארוך ב-1.2 חודשים בזרוע הטיפול ב- Fruquintinib(9.6 חודשים לעומת 8.4 חודשים; יחס סיכון של 0.96, p=0.60).

מהערכת תת-קבוצה של חולים עם גרורות לקשריות לימפה והיסטולוגיה שאינה דיפוזית, באלו שטופלו ב- Fruquintinib תועדה תועלת הישרדותית מספרית אך לא מובהקת סטטיסטית עם חציון הבדל בהישרדות הכוללת של 1.7 חודשים (9.6 חודשים לעומת 7.9 חודשים; יחס סיכון של 0.77, p=0.0233). החוקרים גם מציינים יתרון מספרי אך לא מובהק סטטיסטית בזרוע הטיפול ב- Fruquintinib לאחר תקנון לטיפולים נוספים כנגד ממאירות ומאפייני הבסיס (יחסי סיכון בטווח 0.79-0.83).

שיעורי אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה משנית לטיפול עמדו על 86.9% בזרוע הטיפול ב- Fruquintinib לעומת 63.3% בזרוע הפלסבו. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר בדרגה 3 ומעלה כללו נויטרופניה (60% לעומת 36.4%), לויקופניה (42.9% לעומת 23.5%) ואנמיה (11.7% לעומת 10.6%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב Fruquintinib עם Paclitaxel מהווה אפשרות מבטיחה כקו-טיפול שני בחולים עם אדנוקרצינומה מתקדמת של הקיבה או צומת וושט-קיבה לאחר כישלון טיפול כימותרפי על-בסיס פלואורפירימידין או פלטינום.

J Clin Oncol, Feb 6, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה