GERD/Gastritis

מומלץ לתת טיפול כנגד זיהום בהליקובקטר פילורי לחולי gastro-oesophageal reflux disease המקבלים טיפול מדכא חומציות ארוך טווח (Gut)

חיסול של הזיהום בהליקובקטר פילורי בחולים עם דלקת של הושט המטופלים ב- omeprazole, מביא לריפוי של הגסטריטיס, ללא התלקחות של מחלת ה- reflux.

החוקרים בדקו 231 חולי gastro-oesophageal reflux disease (GORD) חיוביים להליקובקטר (H pylori) שטופלו בטיפול אחזקתי באומפרזול (Omepradex, Omeprol, Losec) במשך 12 חודשים או יותר. החולים חולקו אקראית להמשך של טיפול האחזקה, או לקבלת טיפול של שבוע באומפרזול, אמוקסיצילין (amoxycillin) וקלריתרומיצין (clarithromycin).

אנדוסקופיה והערכת תסמינים בוצעו בתחילה, ולאחר שנה ושנתיים. גסטריטיס הוערכה בעזרת ה- Sydney classification system.

פעילות הגסטריטיס בתחילה הוערכה כבינונית או קשה ב- 50% מנבדקי הקבוצה הראשונה, בהשוואה ל- 55% מהנבדקים בקבוצת הטיפול המשולש. בקבוצה האחרונה הזיהום חוסל ב- 88% מהחולים, ופעילות הדלקת פחתה משמעותית. ב- 83 החולים שקיבלו טיפול אחזקה בלבד עם התמדה של הזיהום, לא נרשם שינוי בפעילות הגסטריטיס, אך היתה החמרה של הדלקת. חיסול הזיהום בהליקובקטר לא הביא לעליה במינון האומפרזול שנדרש, או בתסמיני ה- reflux.

בהסתמך על תוצאות אלו החוקרים ממליצים על מתן טיפול כנגד הזיהום בהליקובקטר, בחולי GORD המקבלים טיפול מדכא חומציות לטווח ארוך.

Gut. 2004 Jan; 53(1): 12-20.

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה