GERD/Gastritis

ריפלוקס של חומצת קיבה לושט אינו מאריך את משך האפניאה בפגים ? מאת ד”ר ברזילי, עורך נאונטולוגיה (Pediatrics)

מחקר חדש נועד לבחון את הקשר בין אפניאה (Apnea) ובין Gastroesophageal Reflux (GER) ולהעריך את השפעות GER על משך Apnea.

החוקרים עקבו אחר 119 פגים שעברו ניטור לבבי ונשימתי במשך 12 שעות באמצעות Respiratoty Inductance Plethysmography, קצב לב, רוויון חמצן ורמת pH בושט. ניתן מדד ל-GER (pH<4 למשך 5 שניות ומעלה) ול-Apnea (15 שניות ומעלה או אפניאה של 10 שניות ומעלה שהתרחש תוך 30 דקות לאחר GER). אפניאה מעל 10 שניות שימש להערכה אם GER האריך את משך דום הנשימה.

סה”כ נרשמו 6,255 אירועי GER. רק 1% ממקרי GER היו קשורים באפניאה של 15 שניות ומעלה, ולא נמצא הבדל בשיעורי דום הנשימה לפני, במהלך או לאחר GER. כמו כן, לא נמצא הבדל בשיעור אפניאה של 10 שניות ומעלה לפני GER בהשוואה למצב לאחר GER. עם זאת, נקשמה ירידה בשיעור אפניאה מיד לאחר GER. נוכחות GER בזמן אפניאה לא האריכה את משך דום הנשימה, ו-GER היה חסר השפעה על רמת רוויון החמצן הנמוכה ביותר או קצב הלב בזמן Apnea.

לסיכום, אין כל ראיה לקשר בין GER ובין Apnea בפגים. בנוסף, GER אינו מאריך את משך דום הנשימה ואינו מכביד על הירידה הנלווית בקצב הלב וברמת ריוויון החמצן.

PEDIATRICS Vol. 116 No. 5 November 2005, pp. 1059-1063

הערות עורך:

אנחנו עדיין מטפלים פעמים רבות ביילודים עם אפניאות ממושכות בטיפולים נוגדי GER. במיוחד כאשר מתלווים לאפניאות סימפטומים גסטרואינטסטינליים. לפי מאמר זה ומאמרים נוספים שפורסמו לאחרונה, נראה שאין לכך הצדקה רבה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה