GERD/Gastritis

חומרת תסמיני GERD קשורה בקורלציה שלילית לסיכון לפתח אדנוקרצינומה של הוושט (מתוך Arch Surg)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יולי של כתב העת Archives of Surgery עולה כי חומרת תסמיני GERD קשורה בקורלציה שלילית לסיכון לפתח אדנוקרצינומה של הוושט.

בדיקות סקר אנדוסקופיות לאדנוקרצינומה של הוושט מתרכזות בזיהוי תמונה של Barrett esophagus (BE) במטופלים עם מחלת GERD (או gastroesophageal reflux desease ) ממושכת וחמורה. אולם, 95% מהמטופלים אשר מפתחים אדנוקרצינומה של הוושט אינם מודעים לנוכחות BE טרם האבחנה. כלומר, מטופלים אלה לא נבחרו לעבור בדיקת סקר. אחד ההסברים האפשריים הוא העדר קורלציה בין חומרת תסמיני GERD לבין הסיכון לפתח סרטן של הוושט. במחקר זה הניחו החוקרים כי GERD חמור אינו קשור בשיעור מוגבר של BE , דיספלזיה או סרטן במטופלים אשר עוברים בדיקת סקר אנדוסקופית ראשונית.

* במחקר זה השתתפו 769 מטופלים עם GERD אשר עברו בדיקת סקר אנדוסקופית.

* הבדיקה הדגימה adenocarcinogenesis ב-122 מהמטופלים.

* עליה במספר התסמינים של GERD חמור נמצאה בקורלציה חיובית לממצא של esophagitis באנדוסקופיה (יחס סיכויים של 1.05, CI 95% 1.01-1.09).

* מנגד, עליה במספר התסמינים של GERD חמור נמצאה בקורלציה שלילית לממצא של adenocarcinogenesis (יחס סיכויים של 0.94, CI 95% 0.89-0.98).

* מטופלים אשר נטלו מעכבי משאבת פרוטונים (PPI ) נמצאו בסיכון גבוה ב-61.3% או ב-81.5% להדגים adenocarcinogenesis אם מטופלים אלה לא דיווחו על תסמיני GERD טיפוסיים, או לא טיפוסיים, בהתאמה, בהשוואה למטופלים אשר נטלו PPI ודיווחו על תסמיני GERD חמורים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מטופלים עם תסמיני GERD קלים או ללא תסמינים כלל אשר מטופלים ב-PPI נמצאים בסיכון מוגבר ל-adenocarcinogenesis בהשוואה למטופלים תחת טיפול ב-PPI אשר סובלים מתסמיני GERD חמורים. ממצאים אלה עשויים להסביר את כשלון אופן בצוע בדיקות הסקר הנוכחי, המתבסס על חומרת תסמינים.

Arch Surg. 2011;146:851-858

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה