Geriatrics

טיפול ב-Donepezil עשוי להפחית את הסיכון לדליריום ולשפר את התוצאות בחולי דמנציה במהלך מחלה קריטית (Alzheimer’s & Dementia)

במאמר שפורסם בכתב העת Alzheimer’s and Dementia מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Donepezil(ממוריט) מלווה בתוצאות טובות יותר בחולי דמנציה בזמן מחלה קריטית, זאת דרך הפחתת הסיכון לדליריום.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במהלך אשפוזים, חולים עם דמנציה מצויים בסיכון מוגבר להתפתחות דליריום, מצב אקוטי של כשל מוחי המלווה בתחלואה משמעותית. כיום אין כלים תרופתיים לטיפול או מניעת דליריום. הפחתת מעבר אותות כולינרגיים משחק תפקיד חשוב בפתופיזיולוגיה של שתי ההפרעות וכעת ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של טיפול כולינרגי לפני אשפוז בחולי דמנציה במהלך מחלה קריטית.

החוקרים התבססו על נתוני מאגר Medical Information Mart for Intensive Care III במטרה לקבוע אם טיפול ב- Donepezil לפני אשפוז לווה בתוצאות טובות יותר בזמן מחלה קריטית בחולים עם דמנציה.

החוקרים זיהו 2,734 חולים עם דמנציה שאושפזו ליחידת טיפול נמרץ, מהם 447 חולים טופלו ב- Donepezil.

לאחר תקנון לערפלנים, בחולי דמנציה שטופלו ב- Donepezil תועדו שיעורים נמוכים יותר משמעותית של תמותה באשפוז ותמותה לאחר 90 ימים, לצד שהות קצרה יותר ביחידת טיפול נמרץ ומשך הנשמה מלאכותית קצר יותר. הטיפול ב- Donepezil לווה בירידה בסיכון לדליריום.

Alzheimer’s & Dementia, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה