Herpes Zoster

שכיחות גבוהה של זיהומי הרפס זוסטר במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

 במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 קיים סיכון מוגבר לזיהום בהרפס זוסטר, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתוני עולם-אמיתי רבים אודות היקף מקרי הרפס זוסטר במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 בארצות הברית. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את שיעורי היארעות הרפס זוסטר במבוגרים עם וללא סוכרת מסוג 2 ולהעריך את ההשפעה של הרפס זוסטר על שימוש במשאבי טיפול רפואי ועלויות טיפול רפואי.

 החוקרים השלימו מחקר עוקבה שהתבסס על תביעות ביטוח בארצות הברית בין תחילת שנת 2012 ועד סוף חודש יולי בשנת 2018. הם חישבו את שיעורי היארעות הרפס זוסטר ל-1,000 שנות-אדם בחולים עם וללא סוכרת מסוג 2 והשלימו ניתח סטטיסטי להערכת הסיכון לזיהום הנגיפי, כולל התאמה בין חולים עם סוכרת מסוג 2 והרפס זוסטר לחולים עם סוכרת מסוג 2 בלבד ולחולים עם הרפס זוסטר ללא סוכרת מסוג 2. עוד נערכה השוואה בין הקבוצות של שימוש במשאבים רפואיים והוצאות טיפול רפואי לאורך שנה אחת.

 שיעורי היארעות הרפס זוסטר בחולים עם סוכרת ובאלו ללא סוכרת עמדו על 9.8 לעומת 2.6 מקרים ל-1,000 שנות-אדם, בהתאמה. בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 תועד סיכון גבוה כמעט כפליים לזיהום בהרפס זוסטר (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 1.84, רווח בר-סמך 95% של 1.82-1.85). מהנתונים עולה קשר בין זיהום הרפס זוסטר ובין עליה בשימוש בשירותי בריאות ועליה בהוצאות טיפול רפואי.

 לאחר 12 חודשים, עלויות טיפול רפואי מכל-סיבה בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 והרפס זוסטר היו גבוהות ב-5,216 דולרים, בהשוואה להוצאות טיפול רפואי בחולים עם סוכרת מסוג 2 ללא הזיהום הנגיפי. בהשוואת הוצאות טיפול רפואי בין חולים עם סוכרת מסוג 2 וזיהום בהרפס זוסטר אל מול חולים ללא-סוכרת עם הזיהום הנגיפי תועדו עלויות גבוהות יותר ב-2,726 דולרים בקרב אלו עם אבחנה של סוכרת.

 מהערכת גורמים המנבאים סיבוכים על-רקע זיהום בהרפס זוסטר עלה כי גיל היה המנבא החשוב ביותר להופעת סיבוכים במקרים אלו.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור הסיכון המוגבר של זיהומי הרפס זוסטר ושימוש בשירותים רפואיים בקרב חולים מבוגרים עם הרפס זוסטר, תתכן תועלת לאמצעים למניעת זיהום בהרפס זוסטר בחולים עם סוכרת מסוג 2.

  

Diabetes Care, Sep 30, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה