IBD

עצירות כרונית עשויה לשמש כסימן אזהרה להפרעות במערכת העיכול (מתוך כנס ה-ACG)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-American College of Gastroenterology עולה כי עצירות כרונית במבוגרים עשויה להעיד על הפרעות חמורות יותר במערכת העיכול, כולל איסכמיה של המעי הגס, סרטן מעי גס ורקטום, סרטן קיבה ודלקת סעיפים.

החוקרים זיהו 12,838 מבוגרים בגילאי 18-50 שנים, עם לפחות 24 חודשי מעקב, שקיבלו טיפול בשל עצירות כרונית בין 2008-2013. הם זיהו מספר דומה של ביקורות שתאמו במאפיינים הדמוגרפיים ובהיסטוריה של דיכאון וחרדה, טיפול במעכבי תעלות מימן או חסמי קולטני H2 וגסטרואנטריטיס.

עצירות כרונית הוגדרה בנוכחות אחד משלושה קריטריונים: לפחות שני ביקורים במרפאות חוץ במרווח של למעלה מ-30 ימים עם קוד אבחנה של עצירות; לפחות ביקור אחד במרפאת חוץ עם קוד אבחנה של עצירות ותיעוד של לפחות תלונה אחת של עצירות ברשומות הרפואיות במרווח של לפחות שלושים ימים מאוחר יותר; או לפחות שני ביקורים במרפאות חוץ במרווח של מעל 30 ימים עם קוד אבחנה של עצירות.

בחמש מבין שש קטגוריות מחלה, הסיכון למחלות במערכת העיכול היה גבוה יותר משמעותית בחולים עם עצירות כרונית, בהשוואה לקבוצת הביקורת. למרות שהסיכון היה גבוה יותר בחולים עם מחלת מעי דלקתית, ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מציינים כי הקשר הנ”ל תואר בעבר, אך לא בהיקף דומה.

החוקרים מתכננים לאסוף נתונים נוספים ממאגר הנתונים במטרה לקבוע את הקשר בין משך עצירות ובין התפתחות הפרעות ספציפיות במערכת העיכול.

מתוך כנס ה-ACG

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה