IBD

השוואת Adalimumab לעומת Infliximab למניעת הישנות מחלת קרוהן לאחר-ניתוח (Ann Gastroenterol)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי לטיפול ב-Adalimumab (יומירה) ו-Infliximab (רמיקד) יעילות דומה במניעת הישנות אנדוסקופית וקלינית של מחלת קרוהן לאחר התערבות ניתוחית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלת קרוהן הינה מחלה התקפית הדורשת לעיתים קרובות התערבות ניתוחית. מניעת הישנות לאחר-ניתוח חיונית לשמירה על הפוגה. טיפול בתרופות ביולוגיות הוכח ככלי היעיל ביותר לשמירה על הפוגה. כעת הם ביקשו להשלים השוואה ישירה בין שני מעכבי TNF, טיפול ב-Infliximab ו-Adalimumab, להערכת הפוגה אנדוסקופית וקלינית של מחלת קרוהן לאחר ניתוח.

לאחר סקירה מקיפה של הספרות הרפואית, כולל מאגרי Medline, Embase, Cochrane Central Register of Controlled Trials, Web of Science Core Collection, KCI-Korean Journal Index, SciELO ו-Global Index Medicus, החוקרים זיהו 393 מאמרים רלבנטיים, כאשר הסקירה כללה בסופו של דבר שלושה מחקרים עם 268 משתתפים.

התוצאים שנבחנו כללו את השיעור הכולל של הישנות אנדוסקופית, הישנות אנדוסקופית לאחר שנה אחת והישנות קלינית, תוך השוואה ישירה בין Infliximab ו-Adalimumab.

מטה האנליזה לא הדגימה הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי הישנות אנדוסקופית בין Adalimumab ו-Infliximab (27.1% לעומת 32.3%, בהתאמה; יחס סיכויים של 0.696, P=0.193) ולא זוהו הבדלים בין התרופות בשיעורי הישנות אנדוסקופית לאחר שנה אחת (יחס סיכויים של 0.799, p=0.620) או בשיעורי הישנות קלינית (יחס סיכויים של 0.477, p=0.755).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים, בפרט מחקרים אקראיים ומבוקרים, במטרה לבחון עוד את הנושא.

Ann Gastroenterol, May-Jun 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה