IBD

ההשפעה של Vedolizumab על ביטויים מחוץ למערכת העיכול של מחלת מעי דלקתית  (Inflamm Bowel Dis)

מנתוני מחקר עולם-אמיתי שפורסמו בכתב העת Inflammatory Bowel Diseases עולה כי טיפול ב- Vedolizumab (אנטיביו) בחולים עם מחלת מעי דלקתית מוביל לנסיגה בכל הביטויים מחוץ למערכת העיכול של מחלת המעי בעד רבע מהחולים ולשיפור בתסמינים אלו בעד מחצית החולים בתוך 12 חודשים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם מחלת מעי דלקתית, כולל מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית, סיכון מוגבר להתפתחות ביטויים מחוץ למערכת העיכול. במחקר EMOTIVE הם ביקשו לבחון את ההשפעה של Vedolizumab על ביטויים מחוץ למערכת העיכול במדגם עולם-אמיתי של חולים עם מחלת מעי דלקתית.

המחקר הרטרוספקטיבי, רב-מרכזי, כלל חולים מבלגיה, דנמרק, ישראל, הולנד ושווייץ עם מחלת מעי דלקתית פעילה בדרגה מתונה-עד-חמורה וביטויים פעילים של מחלת המעי מחוץ למערכת העיכול בעת התחלת טיפול ב- Vedolizumab, אשר היו במעקב לאורך לפחות שישה חודשים לאחר התחלת הטיפול התרופתי.

תוצא הסיום העיקרי היה נסיגה בכלל הביטויים מחוץ למערכת העיכול של מחלת המעי הדלקתית בתוך שישה חודשים מתחילת טיפול ב- Vedolizumab.

מדגם המחקר כלל 99 מבוגרים עם מחלת מעי דלקתית, כאשר הביטויים הנפוצים ביותר מחוץ למערכת העיכול כללו כאבי מפרקים (69.7%), ספונדילוארתריטיס היקפי (21.2%) וספונדילוארתריטיס אקסיאלי (10.1%).

בתוך 6 ו-12 חודשי טיפול ב- Vedolizumab, 19.2% ו-25.3% מהחולים, בהתאמה, דיווחו על נסיגה של כלל התסמינים מחוץ למערכת העיכול, כאשר 36.5% ו-49.5% מהחולים, בהתאמה, דיווחו על שיפור בכלל התסמינים (שיפור של הפוגה מלאה ותגובה חלקית לטיפול ב- Vedolizumab).

מהנתונים עולה כי 82.8% מהחולים המשיכו בטיפול ב- Vedolizumab לאורך 12 חודשים.

אירועים חריגים משנית לטיפול ב- Vedolizumab דווחו ב-18.2% מהחולים, כאשר תופעות הלוואי הנפוצות כללו כאבי מפרקים (4.0%).

החוקרים מסכמים וכתבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות Vedolizumab להקלה על תסמיני מחלת מעי דלקתית מחוץ למערכת העיכול עם פרופיל בטיחות טוב.

Inflamm Bowel Dis . May 9, 2023

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה