Interv. Radiology

חדש באיכילוב: טיפול קרינה חדשני מונחה MRI לחולי סרטן (אילקס מדטכניקה)

אילקס מדטכניקה מכשיר MRI אונקולוגי לאיכילוב

שלמה פלדהיים הוא חולה הסרטן הראשון בישראל שטופל בקרינה באמצעות מאיץ ה-Unity המבוסס שדה ותהודה מגנטית רב עצמה דיאגנוסטית של חברת ELEKTA. מערכת ה-Unity משלבת מאיץ קווי, שהוא מכשיר למתן קרינה טיפולית, יחד עם מכשיר MRI רב עוצמה (1.5 טסלה של חברת Philips) לביצוע הדמייה באיכות גבוהה. הדמיית ה-MRI מתבצעת כשהחולה שוכב על שולחן הטיפולים במהלךהטיפול, והמערכת מאפשרת לערוך שינויים והתאמות בתכנית הקרינה בהתאם לתמונה שהתקבלה. המערכת מעלה את רמת הדיוק של הטיפול ומבטיחה את מתן מנת הקרינה הנחוצה לגידול תוך צמצום פגיעה באיברים הבריאים הסמוכים לו. הדבר צפוי להפחית את תופעות הלוואי של הטיפול בטווח הקצר והרחוק ולשפר את איכות החיים של המטופלים.

בנוסף לסריקת ה-MRI שמתבצעת ממש לפני הטיפול, אזור הטיפול נסרק ב-MRI רציף במהלך מתן הקרינה, מה שמאפשר ‘עקיבה’ אחר הגידול. הדבר חשוב במיוחד בגידולים שנעים עם תנועות הנשימה.  בשלב זה המכשיר מיועד לטיפול בגידולים מסויימים בבטן העליונה ובאגן, ובעתיד יורחב השימוש גם לאינדיקציות נוספות.

בחודשים האחרונים הגיעו מומחים מטעם חברת Elekta השוודית לישראל, לבית החולים איכילוב, ויחד עם חברת מדטכניקה מקבוצת אילקס מדיקל המשווקת את המכשיר בארץ, עמלו על הטמעה והתקנת המכשיר בבית החולים. עד היום הוטמעה המערכת הזו בכ-150 בתי חולים בעולם. לטובת הטמעת המכשיר בבית החולים איכילוב בוצעו חפירות להקמת בונקר ממוגן (הבונקר כולל בקרה וחדר טכני הוא 225 מ”ר ורק הבונקר עצמו – 54.5) מבטון, כאשר עובי הקירות הוא 170 ס”מ ו-90 ס”מ נוספים של לוחות פלדה.

בועז יחזקאל, מנכ”ל מדטכניקה (מקבוצת אילקס מדיקל): “מדטכניקה הביאה לישראל טכנולוגיה ייחודית שתעזור למטופלים האונקולוגים בטווח המיידי וצפוייה התקדמות נוספת עם פיתוח יכולות AI למערכת. כבר ביום הראשון לטיפולים ראינו איך הטכנולוגיה החדשנית שלנו באיכילוב עובדת בעוצמות אנרגיה הרבה יותר גבוהות ומדוייקות בהשוואה לטכנולוגיית ההקרנות הקיימת”.

קרדיט תמונה: ג׳ני ירושלמי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה