Lung Cancer

עדויות חדשות תומכות ביעילות Sacituzumab כטיפול קו-שני כנגד סרטן ריאות מסוג SCLC (מתוך כנס ה-ESMO)

מנתונים שפורסמו במהלך כנס ה-European Society for Medical Oncology עולות תוצאות מבטיחות למתן Sacituzumab Govitecan כקו-טיפול שני לטיפול בחולים עם סרטן ריאות מסוג SCLC (או Small Cell Lung Cancer) בשלב מתקדם, לצד פרופיל בטיחות סביר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הראו כי Sacituzumab הוכח כטיפול מבטיח ויעיל כקו-טיפול שני כנגד SCLC בשלב מתקדם בחולים עם חשיפה קודמת לטיפול כימותרפי על-בסיס פלטינום ביחד עם מעכבי בקרה חיסונית.

המחקר הנוכחי כלל חולים שקיבלו עד קו טיפול כימו-אימונותרפי אחד בעבר עם כימותרפיה על-בסיס פלטינום ומעכב PD-L1. החולים שנכללו במחקר טופלו ב- Sacituzumab במינון 10 מ”ג/ק”ג ביום 1 וביום 8 במחזורים של 21 ימים.

מדגם המחקר כלל 30 חולים (גיל חציוני של 67 שנים) שגויסו למחקר עד 27 באפריל, 2023. 

מהנתונים עולה כי שיעורי התגובה הכוללת עמדו על 37% ושיעורי תועלת קלינית עמדו על 40%.

בניתוח בטיחות הטיפול מצאו החוקרים כי 93% מהחולים חוו אירועים חריגים בכל דרגה על-רקע הטיפול התרופתי. לא תועדו אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי שהובילו להפסקת תרופת המחקר ולא תועדו מקרי תמותה משנית לתופעות הלוואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר בממצאים מבטיחים אודות הטיפול כנגד SCLC בשלב מתקדם. המחקר נמשך בימים אלו, כאשר הם מקווים כי תוצאות נוספות יהיו זמינות בשנה הבאה וקוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת תוצאות הטיפול התרופתי כנגד SCLC.

מתוך כנס ה-ESMO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה