Lung Cancer

האם יש עדיפות להוספת Tiragolumab למשלב Atezolizumab עם כימותרפיה כנגד סרטן ריאות מסוג SCLC? (מתוך J Clin Oncol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי אין ערך מוסף להוספת  Tiragolumab לטיפול ב-Atezolizumab עם Carboplatin ו-Etoposide בחולים שלא קיבלו טיפול קודם עם אבחנה של סרטן ריאות מסוג SCLC (או Small Cell Lung Cancer) בשלב נרחב.

מחקר SKYSCRAPER-02 הינו מחקר בשלב III שנועד לבחון את התועלת של הוספת Tiragolumab  למשלב Atezolizumab עם Carboplatin ו-Etoposide בחולים עם SCLC בשלב מפושט. כעת מדווחים החוקרים על שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה ועל שיעורי ההישרדות הכוללים.

החולים שנכללו במחקר טופלו ב- Tiragolumab במינון 600 מ”ג או פלסבו, אשר ניתנו בשילוב עם Atezolizumab במינון 1,200 מ”ג וארבעה מחזורי טיפול ב-Carboplatin-Etoposide, לאחר מכן ניתן שלב אחזקה שכלל Tiragolumab או פלסבו בשילוב עם Atezolizumab.

תוצאי הסיום העיקריים היו שיעורי הישרדות ללא-התקדמות ושיעורי הישרדות כוללים בחולים ללא גרורות מוחיות. תוצאי סיום נוספים כללו את שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה ושיעורי ההישרדות הכוללים ללא תלות בנוכחות גרורות מוחיות, שיעורי תגובה לטיפול ובטיחות הטיפול.

מדגם המחקר כלל 490 חולים שחולקו באקראי לזרוע Tiragolumab (243 חולים) או קבוצת ביקורת (247 חולים).

לאחר חציון משך מעקב של 14.3 חודשים אחר חולים ללא גרורות מוחיות ו-13.9 חודשים אחר כלל החולים, החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות מחלה (5.4 חודשים לעומת 5.6 חודשים, בהתאמה; p=0.35).

בעת ניתוח הנתונים, לאחר חציון מעקב של 21.2 חודשים אחר כלל החולים ללא תלות בנוכחות גרורות מוחיות, חציון משך ההישרדות הכולל בקבוצת החולים ללא גרורות מוחיות עמד על 13.1 חודשים בשתי הקבוצות (יחס סיכון של 1.14, p=0.2859) חציון משך ההישרדות ללא-התקדמות וההישרדות הכוללת בכלל החולים במחקר וללא תלות בנוכחות גרורות מוחיות, תאם לחציון ההישרדות בקרב חולים ללא גרורות מוחיות.

שיעור החולים עם אירועים חריגים על-רקע חיסוני בזרוע Tiragolumab ובקבוצת הביקורת עמדו על 54.4% ו-49.2%, בהתאמה. שיעור אירועים חריגים בדרגה 3/4 עמדו על 7.9% ו-7.7%, בהתאמה. אירועים חריגים שהובילו להפסקת הטיפול התרופתי תועדו ב-8.4% מהחולים בזרוע Tiragolumab וב-9.3% מהחולים בקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי אין עדיפות להוספת  Tiragolumab למשלב Atezolizumab עם טיפול כימותרפי ב-Carboplatin-Etoposide בחולים עם SCLC בשלב מפושט שלא קיבלו טיפול קודם.

J Clin Oncol, Nov 17, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה