Lymphomas

טיפול במטפורמין עשוי להביא לשיפור בתוצאות הטיפול בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (מתך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Hematologic Oncology)

הוספת מטפורמין לטיפול כימותרפי סטנדרטי הביא לשיפור התוצאות בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (או Diffuse Large B-Cell Lymphoma), ללא רעילות נוספת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Hematologic Oncology.

מחקר קודם הראה כי מטפורמין עשוי להדגים פעילות כנגד גידולים שונים, כאשר העדויות מציעות כי מטפורמין עשוי להיות מלווה בתוצאות טובות יותר בחולים עם סוגים שונים של גידולים סולידיים. החוקרים בחנו אם הוספת מטפורמין לטיפול כימותרפי סטנדרטי עשויה להביא לשיפור התוצאות בחולים עם DLBCL.

התוצאים העיקריים כללו את הרעילות ושיעורי התגובה לטיפול, תוצאים משניים כללו את שיעורי ההישרדות ללא-מחלה ושיעורי הישרדות כוללים.

מדגם המחקר כלל 100 חולים שהחלו טיפול בין ינואר 2021 ועד ספטמבר 2022. מחצית מהחולים קיבלו משלב R-CHOP בלבד, כאשר המחצית השניה טופלה במשלב זה ביחד עם מטפורמין במינון 1,000 מ”ג, פעמיים ביום במחזורים של שלושה שבועות רצופים. המינון הועלה בצעדים של 500 מ”ג בתוך שבועיים להשגת מינון היעד, כאשר הטיפול ניתן עד התקדמות מחלה, רעילות בלתי-מתקבלת על הדעת, או הפסקת השתתפות החולה במחקר.

מהנתונים עולה כי שיעור גבוה יותר של חולים תחת משלב מטפורמין עם R-CHOP השיגו הפוגה מלאה בעת ההערכה הראשונה של מצב המחלה (56% לעומת 32%, p=0.016) והפוגה מלאה בתום הטיפול (94% לעומת 66%, p=0.001).

החוקרים מדווחים על שיעורים נמוכים יותר של התקדמות/הישנות מחלה (6% לעומת 54%, p<0.001) ותמותה כוללת (4% לעומת 24%, p=0.004) בזרוע הטיפול במטפורמין.

שיעור גבוה יותר של חולים שטופלו במטפורמין חוו בחילות (32% לעומת 14%, p=0.032). לא תוארו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעור אירועים חריגים אחרים, דוגמת אנמיה, נויטרופניה, שלשול, תרומבוציטופניה, היפוגליקמיה, מוקוזיטיס, הקאות, או טעם מתכתי.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים עם מדגם גדול יותר וכן לבחון את תוצאות הטיפול בסוגים ספציפיים של DLBCL.

מתך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Hematologic Oncology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה