Medical Management

צוות רפואי עושה שימוש ניכר בפייסבוק גם בחדר המיון/מאת ד”ר דינה ראלט/כמוני

http://www.camoni.co.il

ברוב מקומות העבודה העובדים עושים שימוש פרטי באינטרנט בזמן העבודה. עובדה זו אינה קשורה בהכרח לסוג העבודה והמיקום שלה. חוקרים מאוניברסיטת פלורידה ביקשו לבדוק את כמות השימוש הפרטי הנעשה על ידי הצוות הרפואי בחדרי מיון. החוקרים התמקדו בשימוש בפייסבוק, ומצאו נתונים מעניינים.

החוקרים קיבלו נתוני גלישה מ-68 עמדות מחשב המפוזרות בחדר המיון של בית חולים אקדמי בארה”ב. הנתונים התייחסו לתקופה של 15 ימים רצופים. כל עמדות המחשב היו נגישות לצוותים רפואיים בלבד, ועמדות שהיו בחדרי מנוחה של הרופאים לא הוכללו. בנוסף לאיסוף המידע החוקרים קיבלו מידע על המצב בחדר המיון באותו זמן, באמצעותו חישבו מדד הנקרא EDWIN המאפשר למדוד את כמות וחומרת החולים שהתאשפזו באותו זמן ואת הלחץ בחדר המיון.

סך הכל מצאו החוקרים כי בתקופת המחקר ביקרו הרופאים בפייסבוק 9,369 פעמים, ובילו בממוצע כ-12 דקות מכל שעה בגלישה באתר. החוקרים מצאו הבדל מובהק בזמן הגלישה בפייסבוק בשעות שונות של היום כאשר בזמנים מסוימים זמן הגלישה הגיע עד כדי 19.8 דקות (משמרת לילה) מתוך שעה ובזמן אחר לכדי 4.3 דקות בלבד מכל שעה (משמרת יום.(

כאשר השוו את זמני הגלישה למדד ב EDWIN –נמצא כי הוא מנבא באופן יעיל את זמן הגלישה בפייסבוק, כך שכאשר המדד מצביע על יותר חולים ומצב קשר יותר כך גולשים יותר בפייסבוק. נתון מפתיע זה עלול להצביע על מגבלות במחקר

החוקרים מציינים כי יש מגבלות למחקר בעיקר כי אין פעילות אחרת של הרופאים שאליה ניתן להשוות את זמן הגלישה. כמו כן שלא נעשה מעקב אחר הטלפונים של הצוות, וידוע כי 40% מהגלישה לפייסבוק נעשה באמצעות הסלולר. נציין עוד מגבלה שלא צוינה במחקר, שהעובדה שיש תיעוד של גלישה בפייסבוק, אינה מאפשרת לדעת בוודאות האם אדם עומד וצופה במסך, כך יכול האתר להישאר פתוח ללא שימוש ולהיספר.

החוקרים ממליצים לעשות שימוש בכלים חינוכיים ומדיניות גלישה ארגונית באינטרנט על מנת לסייע במיתון התופעה והגבלתה לטעם טוב.

J Med Internet Res 2013;15(5):e94

http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=209371

למתעניינים בהפעלת רשתות חברתיות- נפתח ב- EMED הקורס רשת חברתית בשרות הרפואה, אתם מוזמנים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה