Medical Management

מלר״דים יאוישו ע״י מומחים ברפואה דחופה בלבד/ מאמר אורח מאת פרופ’ מיכאל דרשר יו”ר האיגוד הישראלי לרפואה דחופה ומנהל מלר”ד בלינסון

מלר"ד מיון

איגוד חדרי המיון בישראל: נשבר שיא של פניות לחדרי המיון בישראל

אם היית בין 8000 הפונים למלר”ד אתמול בגלל בעיה רפואית דחופה שלך או של בן משפחתך, וחשתם בעומס חריג – זה לא נדמה לך.
המלר”דים בארץ משמשים חוליה עיקרית בטיפול הרפואי באוכלוסיית מדינת ישראל. המלר”ד – או בלשון העם ‘חדר מיון’ – הוא רשת הביטחון הרפואי של כל תושבי המדינה – ויש כ- 3 מיליון ביקורים במלר”דים כל שנה! במלר”ד כל אחד נבדק – ללא קביעת תור מראש, ללא הגבלת פונים והמקום פתוח ומאויש 24/7. מצבים מסכני חיים כמו שבץ, התקף לב ותאונות, בוודאי, אבל גם כל בעיה דחופה קטנה כגדולה בכל שעה.
אתמול הצוותים במלר”דים טיפלו במספר שיא של פונים. לתת טיפול נכון ל- 99% אחוז מהם זה לא מספיק. 100% מהמטופלים, כל אחת ואחד, חייב לקבל את תשומת הלב, את הזמן, את מלוא הידע והשירות שהרפואה הדחופה המודרנית יכולה להעניק.
למרבה הצער, השיטה בה מנוהלים רוב המלר”דים בארץ לא בנויה להעניק טיפול מירבי ושירותי לפונים – גם בימים פחות עמוסים, על אחת כמה וכמה בימי שיא של קרוב ל- 8000 פניות ביום כפי שאנו באחרונה.
כיום, ברוב המלר”דים בארץ וברוב שעות היממה פונה המגיע למלר”ד יפגוש רופא צעיר שאינו מתמחה ברפואה דחופה ובשל מציאות זו חלק מהמלר”דים עדיין מחולקים לצד “כירורגי” או “פנימי” ומה לעשות שחולים ובעיות רפואיות לא נחלקים בקלות בצורה מלאכותית כזו.
מטופל שמגיע עם בעיה דחופה לבית החולים בכל שעה אמור – על פי סטנדרטים בין לאומיים, לקבל טיפול על ידי רופא/ה שמתמחה ברפואה דחופה. זהו תנאי ליכולת של המערכת לטפל גם במטופל הבודד בצורה יעילה ושירותית וגם בציבור שלם. כאשר האוכלוסיה מזדקנת ומספר הביקורים גדל, דרישות הטיפול העדכני עולות.
לשמחתנו הקביעה הזו כבר מקובלת במשרד הבריאות וגם בעמדה של ההסתדרות הרפואית. לפני כשנה, כחלק מוועדה עליונה של הר”י שעסקה בבתי חולים ובכלל זה בקיצור תורנויות המתמחים, נקבע בנוגע למלר”דים, בין היתר, כי מחלקות לרפואה דחופה בישראל צריכות להיות מאויישות על ידי צוות רפואי אורגני של רופאים המתמחים ברפואה דחופה באופן שהמלר”ד הסטנדרטי יהפוך למחלקה אחודה ולכל חולה יוקצה רופא של רפואה דחופה שמנהל את המקרה. בנוסף, רופאים במלר”ד יעבדו משמרות של 9-12 שעות ולא כפי שנהוג כיום – תורנויות של 24 שעות.

ועדת יישום של הר”י ושל האיגוד הישראלי לרפואה דחופה השלימה בימים אלה את עבודתה ופירטה אבני דרך ומסלולים להשיג את השיפורים האלה במלר”דים בישראל. כאשר יסתיימו תהליכים אלה, בשיתוף פעולה של כל הגורמים הנדרשים לעניין, תהיה בשורה גדולה לתושבי ישראל שיזדקקו לטיפול במלר”ד בכל יום ובדגש בימים של עומסי שיא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה