Medical Management

ראשי המועצות הלאומיות מתריעים במכתב ליו”ר משרד הבריאות בפני סכנה קרובה ומוחשית למערכת הבריאות בישראל

DOCTORS TIRED

ראשי המועצות הלאומיות המייעצות למשרד הבריאות הוציאו בשבוע שעבר מכתב ליו”ר המשרד, משה בר סימן-טוב, ובו הביעו דאגה חריפה מסכנה קרובה ומוחשית למערכת הבריאות בישראל. המשרד, החתום על ידי רופאים ורופאות בכירים, מעדכן את המערכת בתהליכים שהם מזהים ככאלה המסכנים את מערכת הבריאות. הם קוראים למשרד הבריאות להבהיר את חומרת המצב לדרג הפוליטי, ולפעול כדי להגן על מערכת הבריאות ולתת לצוותים גיבוי חד משמעי מול מתקפות פוליטיות.

ראשי המועצות ממפים את התחומים בהם מתקיימת כבר היום פגיעה בתחום ומביעים תסכול ודאגה מהשפעות עתידיות, בין השאר בשל התעלמות מהמלצות מקצועיות ו”הפקרה של בריאות הציבור לשיקולים זרים” כמו בנושא הפחתת המס על משקאות ממותקים וסיגריות אלקטרוניות וביטול המועצה לבטחון תזונתי; פגיעה בהכשרה מקצועית של מקצועות רפואיים ופארא-רפואיים, ומתן רשיונות למטפלים ומטפלות ללא הכשרה ראויה; פגיעה וסנקציות נגד הר”י ונסיונות פירוק של המועצה המדעית; פגיעה קשה בתדמית רופאים ורופאות ל ידי פוליטיקאים ואנשי תקשורת; מצוקה של רופאים ורופאות להטב”ים ושל רופאים ורופאות מהמגזר הערבי; נזק כלכלי ותדמיתי הנגרם בשל פגיעה באקדמיה, ובקשרים עם חו”ל, הן במחקרים קליניים, הגעה של מרצים מחו”ל ושיתופי פעולה ופגיעה תקציבית בשל ביטול של מענקים וירידה משמעותית של תרומות מחו”ל.

במכתבם מזכירים ראשי המועצות את “קבוצות הרילוקיישן” שנפתחו על ידי רופאים וצוותים רפואיים בהם רופאים ובעלי הכשרות רפואיות אחרות מחפשים אקטיבית רילוקיישן, רופאים הנמצאים בתכניות פלושיפ מעכבים את חזרתם, בוגרי חו”ל מחפשים עבודה בחו”ל במקום לחזור לארץ או רופאים ילידי חו”ל המבטלים את התכנית לעליה לארץ. בנוסף, מוזכרת בעיה נוספת, והיא נדידה של רופאים מהפריפריה למרכז הארץ, שעלולה לגרום לפגיעה קשה ברפואה בפריפריה, וכן ירידה של פעילות התנדבותית בוועדות השונות, חוות דעת, בחינות התמחות ועוד.

המכתב המלא כאן:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה