Medical Management

תקלה רוחבית בבתי החולים: מכתבי השחרור מאשפוז כללו רשימת תרופות לא נכונות (ישראל היום)

doctor
משרד הבריאות: "היקף הליקוי נמצא בבדיקה וידווח לציבור עם היוודעו; משרד הבריאות בוחן ובודק ויעדכן את הציבור ככל ויהיה צורך"

ליקוי חמור התגלה במערכת הבריאות: בידיעה שפורסמה ב”ישראל היום” דווח על חשש שעשרות חולים ששוחררו מאשפוז בבתי החולים בשבועות האחרונים קיבלו רשימת תרופות לא נכונות במכתב השחרור מאשפוז. לפי הדיווח, התקלה התגלתה לפני כעשרה ימים – שבועיים ודווחה לבתי החולים, אך משרד הבריאות לא דיווח עליה לציבור.

מדובר בתקלה במערכת המחשובית קמיליון, במסגרתה במכתבי השחרור של המטופלים ששוחררו בשבועות האחרונים הוזנה רשימת תרופות קבועות שגויה.
משרד הבריאות עדכן היום כי מדובר בתקלה רוחבית בבתי חולים רבים שאותרה והופסקה, וכי אין זו התקפת סייבר; לפי ההודעה, היקף הליקוי בבדיקה והוא ידווח לציבור.

בכתבתה של מיטל יסעור בית-אור ב”ישראל היום” נכתב כי התקלה נבדקת בחברת “אלעד מערכות” האחראית על המערכת, בה משתמשים בתי החולים הממשלתיים ושל הכללית. בכתבה מצוין כי מהות התקלה המורכבת היא שבעת אשפוז של מטופל, הועתקו לרשומה הרפואית שלו תרופות של מטופלים אחרים, כך שלקראת שחרורו מאשפוז הופיעו במכתב השחרור תרופות לא של המטופל.

.לכתבה ב”ישראל היום”

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה