Medical Management

נחנך בניין האשפוז החדש של המרכז הרפואי קפלן ברחובות

"פתיחת בניין האשפוז החדש במרכז הרפואי קפלן היא בשורה חשובה במערכת הבריאות ולמאות אלפי תושבים באזור השפלה. רק ביום שישי בצל הפיגוע בצומת ראם קיבלנו עדות לחשיבותו של קפלן" כך אמר שר הבריאות, חה"כ אוריאל בוסו בטקס חנוכת בניין האשפוז החדש של המרכז הרפואי קפלן ברחובות

ביום א’ השבוע, 18 בפברואר 2024, התקיים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית אירוע לציון חנוכת בניין האשפוז החדש. באירוע השתתפו שר הבריאות, חה”כ אוריאל בוסו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, ד”ר ספי מנדלוביץ’, יו”ר כללית, יוחנן לוקר, סמנכ”לית וראש חטיבת בתי חולים בכללית, ד”ר אורלי ויינשטיין, מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה”ח הרצפלד, פרופ’ טריף בדר, בכירים ואורחים נוספים.

שר הבריאות, חה”כ אוריאל בוסו: “פתיחת הבניין היא בשורה רפואית במערכת הבריאות ולמאות אלפי תושבים באזור השפלה. רק בשישי האחרון, לאחר פיגוע הירי בצומת ראם, קיבלנו עדות לחשיבותו של המרכז הרפואי קפלן הפצועים מהפיגוע פונו לכאן ומיומנות הצוות הביאה להצלת חיים וטיפול רפואי מקצועי ואיכותי. אני מברך אתכם על תוספת בניין אשפוז חדיש ומתקדם, שיאפשר לכם לתת מענה רפואי איכותי. זוהי קפיצת מדרגה והוכחה להיותו של קפלן מרכז מוביל, וכל זה בזכות המסירות והמקצועיות של הצוות”.

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, ד”ר ספי מנדלוביץ’: “אני מבקש להודות לכל מי שלקח חלק בתרומה, בתכנון, בעיצוב ובתחזוקה של הבניין, והכי חשוב – אני רוצה להודות לצוותים שמטפלים. בית החולים לאורך כל המלחמה טיפל בפצועים. גם פה, אנחנו ממשיכים את השגרה, מטפלים במטופלים וגם בפצועים, ולצד זאת נערכים למערכה הצפונית, נקווה שלא תגיע”.

יו”ר דירקטוריון כללית, יוחנן לוקר: “כיום במלחמה, אנחנו מצויים במבחן העליון – כעם, כמדינה וכחברה, ואל לנו להיכנס לשגרה. זה מתעתע. מאז השבעה באוקטובר, מערכת הבריאות כולה, כללית – קהילה ובתי חולים – נושאים בנטל. טיפול בפצועים, במפונים, בשבים. בשבעה באוקטובר רצו לפגוע במרקם האנושי ובחברה, ומה אנחנו עושים? משקמים. ובתוך זה יש גם ימים של נחת, של צמיחה, כמו היום – הבניין החדש בקפלן. אנחנו לא עוצרים, ממשיכים ומחזקים”.

סמנכ”לית וראש חטיבת בתי חולים בכללית, ד”ר אורלי ויינשטיין: “לא בכל יום נפתח בניין בתוך בית חולים במדינת ישראל, זהו אירוע היסטורי ואסטרטגי. הבניין יהווה לפטפורמה למתן שירות רפואי מהמעלה הראשונה על ידי היחידות המצוינות של קפלן. פתיחת הבניין היתה מלאכת מחשבת של אנשים רבים, ואני מבקשת להודות לכל מי שלקח חלק. הבניין הזה היה אמור להיפתח במהלך השנה, אבל המלחמה האיצה את התהליכים ואת הרצון שלנו לשים את העובדים והמטופלים שלנו במקום בטוח וביחידות ממוגנות. המדינה הזו תחווה או כבר חווה תקומה ויש פה סימן ברור של חלק מהתקומה הזו”.

מנהל המרכז הרפואי קפלן וביה”ח הרצפלד, פרופ’ טריף בדר (בתמונה הראשית, קרדיט צילום: גלעד שעבני שופן): “מאז השבעה באוקטובר ועד היום, קלטנו וטיפלנו במרכז הרפואי קפלן בלמעלה מאלף פצועים. ההחלטה על הקדמת פתיחתו של הבניין החדש התקבלה כבר ביום הראשון למלחמה המטרה שעמדה לנגד עינינו היתה אחת ומשותפת: להגדיל את כמות המיטות האשפוז הממוגנות, לפתוח שלושה חדרי צנתורים ממוגנים, מכון דיאליזה ממוגן, ולאפשר תנאי אשפוז בטוחים ומתקדמים למטופלי המרכז הרפואי. אנו גאים בשירות הרפואי שאנו מעניקים, ונמשיך לעשות זאת ביתר שאת גם עכשיו. אני מודה לכל מי שלקח חלק בפרויקט מורכב זה”.

 

הבניין החדש מתפרס על שטח כולל של כ-23 אלף מטר, ובו 173 מיטות אשפוז, מתוכן 40 מיטות ממוגנות, לרבות חדרי אשפוז יחידניים. הבניין מאכלס כיום שלוש מחלקות פנימיות, שלושה חדרי צינתור מתקדמים, טיפול נמרץ לב, שיקום לב, אקו לב, ניתוחי לב, יחידת אלקטרופיזיולוגיה, CT לבבי, מכון דיאליזה מתקדם וחדשני, הכולל 26 עמדות דיאליזה מתקדמות ועוד. בהמשך יעברו לבניין גם מרפאות מערך העיניים.  מרכז הלב החדשני שנפתח בבניין החדש הינו מרכז פורץ דרך, שמאגד לראשונה את כלל תחומי רפואת הלב: מערך אשפוזי, מערך אמבולטורי, הדמיות קרדיאליות תקדמות, מכון שיקום לב, יחידת מחקרים קליניים ועוד. המרכז מעניק לחולי הלב מעטפת טיפולית כוללת מהאבחון ועד השיקום (one stop shop) במקום אחד. לצד זאת, התחדש המרכז בטכנולוגיות המובילות והמתקדמות ביותר בתחום, לרבות CT לבבי, מכשירי אקו לב מתקדמים ועוד, כל זאת לטובת יצירת המעטפת השלמה למטופלים. לצד זאת, מכון הדיאליזה והנפרולוגיה הפועל בבניין מצויד עם מיטב המכשור הרפואי הקיים כיום בתחום זה, כאשר במכון פרוסות 26 עמדות במרחב רחב ידיים, נעים וממוגן. בנייתו של הבניין התאפשרה הודות לתרומתם הנכבדה של משפחת הרב פרידמן מלוס אנג’לס על תרומתם למרכז הלב. קרן טרוטנר ממקסיקו וקרן היסוד על תרומתם ליחידה לשיקום הלב. קרן לגאסי והגב’ סוזי ווקסנר על תרומתה ליחידת הדיאליזה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה