Menopause

מה בין מיגרנה ובין איכות השינה בנשים צעירות וסביב מנופאוזה? (מתוך כנס NAMS)

אישה בגיל המעבר

בנשים לפני-מנופאוזה וסביב-מנופאוזה עם היסטוריה של מיגרנות שכיחות גבוהה יותר של איכות שינה ירודה, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של מיגרנות, כך עולה מתוצאות מחקר חתך שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-North American Menopause Society. עם זאת, הקשר בין היסטוריה של מיגרנה ואיכות השינה סביב תקופת המנופאוזה לא נותר מובהק סטטיסטית לאחר תקנון למשתנים שונים.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגר Data Registry on Experiences of Aging, Menopause and Sexuality. מדגם המחקר כלל 2,067 נשים לפני-מנופאוזה וסביב מנופאוזה אשר פנו למרפאות לבריאות האישה במאיו קליניק בין מאי 2015 ועד מאי 2021, השלימו את שאלון Pittsburgh Sleep Quality Index ודיווחו על היסטוריה של מיגרנה.

מניתוח חד-משתני עלה כי היסטוריה של מיגרנה ניבאה איכות שינה ירודה הן בנשים לפני-מנופאוזה (יחס סיכויים של 1.56, רווח בר-סמך 95% של 1.14-2.12) והן באלו סביב מנופאוזה (יחס סיכויים של 1.60, רווח בר-סמך 95% של 1.17-2.20). בניתוח שכלל תקנון למדד מסת גוף, חרדה, דיכאון וחומרת גלי חום, הקשר נותר מובהק סטטיסטית רק בקרב נשים לפני-מנופאוזה (יחס סיכויים מתוקן של 1.43, רווח בר-סמך 95% של 1.01-2.02).

החוקרים מציינים כי לא זוהה קשר בין משך שינה ובין היסטוריה של מיגרנה בנשים לפני-מנופאוזה וסביב-מנופאוזה.

לסיכום, ממצאי המחקר מרמזים לקשר בין מיגרנה ובין איכות שינה לקויה בנשים צעירות וסביב מנופאוזה, כאשר ייתכן וקשרים אלו נובעים מגורמים נלווים אחרים העלולים לפגוע באיכות השינה, כולל הפרעות מצב רוח, גלי חום והזעות לילה.

 

מתוך כנס NAMS

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה