Menopause

טיפול בפרוגסטרון יעיל בתקופת הפרי-מנופאוזה (CMGF 2022)

אישה בגיל המעבר
סקירה חדשה מראה שהטיפול בפרוגסטרון בלבד - דידרוסטרון (Duphaston), שנלקח במשך 10 ימים בחודש מומלץ לנשים עם אי-סדירות במחזור כדי להפחית את הסיכון לסרטן רירית הרחם

סקירה נרחבת חדשה שהוצגה בקונגרס לרפואה כללית של צרפת מראה בין השאר כי הטיפול בפרוגסטרון בלבד – דידרוסטרון (Duphaston) שנלקח במשך 10 ימים בחודש, מומלץ לנשים עם אי-סדירות במחזור כדי להפחית את הסיכון לסרטן רירית הרחם, הקשור לרמות גבוהות של אסטרוגן. זאת יחד עם העובדה שבמהלך גיל המעבר, תקופות משתנות של רמות אסטרוגן נמוכות וגבוהות משמעותן שלא ניתן לטפל בטיפול הורמונלי חלופי (HRT).

פרימנופאוזה מקדימה את המנופאוזה והיא תוצאה של תנודות הורמונליות משמעותיות. מסגרת זמן זו, שעלולה להיות מורכבת עבור נשים רבות, מורכבת מאי סדירות אקלימית (גלי חום, יובש בנרתיק, הפרעות במצב הרוח וכו’) ואי סדירות במחזור החודשי. אלה כוללים מחזורים לא סדירים וכבדים (מנוראגיה), אשר עשויים להימשך מספר שנים לפני גיל המעבר עצמו.

בנוסף, מאחר שתקופות של רמות אסטרוגן גבוהות קשורות לרמות נמוכות של פרוגסטרון, הן נוטות לגרום להיפרפלזיה של רירית הרחם, שהיא גורם סיכון מרכזי לסרטן רירית הרחם, אמר החוקר הראשי ל-Medscape, ואסטרוגן גבוה קשור גם לסיכון נוסף לסרטן השד. בשחלות, חוסר איזון הורמונלי מקדם היווצרות של ציסטות תפקודיות.הטיפול המומלץ לאי-סדירות במחזור והפחתת הסיכון לסרטן רירית הרחם הוא פרוגסטרון הניתן במשך 10 ימים בחודש, במהלך המחצית השנייה של המחזור. טיפול חלופי עוזר לווסת מחזורים על ידי גרימת דימום סדיר יותר, והוא גם מגביל תסמינים של אסטרוגן גבוה, בנוסף, לנשים שחוות כאב בחזה ניתן לרשום טיפול מקומי פרוגסטרון שייושם מדי יום.

ההמלצות האחרונות מהמכללה הלאומית הצרפתית לגינקולוגים ומיילדות (CNGOF) וקבוצת המחקר הצרפתית לגיל המעבר והזדקנות הורמונלית (GEMVI) הן שיש להעדיף אסטרוגנים מקומיים בטיפול בתסמינים גניטורינאריים הנגרמים על ידי גיל המעבר. למשלPrasterone שהוצע כחלופה יעילה לטיפול בדיספארוניה. חומרי סיכה, קרם לחות וחומצה היאלורונית הניתנים בנרתיק גם הם משפרים את התסמינים.

לכתבה ב-Medscape

לאתר ה-CMGF 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה