Menopause

התערבות תזונתית עשויה להקל על תסמינים וזומוטוריים בנשים מבוגרות (Menopause)

התערבות תזונתית הכוללת דיאטה מן הצומח, צמצום שימוש בשמנים והקפדה על צריכה יומית של פולי סויה מפחיתה משמעותית את התדירות וחומרת גלי חום ותסמינים נלווים בנשים לאחר-מנופאוזה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תסמינים וזומוטוריים עלולים לפגוע באיכות החיים של נשים לאחר-מנופאוזה. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעות של התערבות תזונתית על תסמינים וזומוטוריים ואיכות החיים על-רקע מנופאוזה.

מדגם המחקר כלל 84 נשים לאחר-מנופאוזה אשר דיווחו על לפחות שני אירועים של גלי חום בדרגה מתונה-עד-חמורה בכל יום. המשתתפות חולקו באקראי לקבוצת התערבות, שכללה דיאטה טבעונית, דלת-שומן עם פולי סויה מבושלים (86 גרם ביום) או לקבוצת ביקורת, בה לא נערכו שינויים תזונתיים. לאורך תקופה של 12 שבועות, אפליקציה למכשיר הנייד שימשה לתיעוד גלי חום (תדירות וחומרה) ושאלון Menopause-Specific Quality of Life שימש להערכת תסמינים וזומוטוריים, פסיכו-סוציאליים, גופניים ומיניים.

בתת-מדגם בחנו החוקרים את רמות Equol בשתן לאחר צריכת 86 גרם פולי סויה מבושלים פעמיים ביום לאורך 3 ימים.

מהנתונים עולה כי בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה של 88% בגלי חום בדרגה מתונה-עד-חמורה (p<0.001), בהשוואה לירידה של 34% בקבוצת הביקורת (p<0.001; הבדל בין הקבוצות של p<0.001). לאחר 12 שבועות, 50% מאלו שהשלימו את המחקר בקבוצת ההתערבות דיווחו כי לא סבלו עוד כלל מגלי חום בדרגה מתונה-עד-חמורה כאשר בקבוצת הביקורת לא תועד שינוי במדד זה (p<0.001).

החוקרים מדווחים כי לא זוהתה השפעה של עונתיות או ייצור Equol על דרגת השיפור בתסמינים.

בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה גדולה יותר במדדי שאלון Menopause-Specific Quality of Life להערכת תסמינים וזומוטוריים (p=0.004), גופניים (p=0.01) ומיניים (p=0.03).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי התערבות תזונתית עשויה להקל על תסמינים וזומוטוריים בנשים לאחר מנופאוזה.

Menopause, Jan 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה