Migraine

עדויות עולם-אמיתי תומכות ביעילות וסבילות Fremanzeumab במבוגרים עם מיגרנה כרונית (Front Neurol)

FDA

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Fremanzeumab מהווה טיפול יעיל ונסבל היטב במבוגרים עם מיגרנה כרונית לאחר כישלון טיפול פומי קודם למניעת מיגרנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בעקבות תוצאות מבטיחות במחקרים מבוקרי-פלסבו לפני שיווק Fremanzeumab, נדרשים מחקרים לאחר-שיווק לאישור היעילות והסבילות של הטיפול בתנאי עולם-אמיתי. במחקר הנוכחי הם בחנו את היעילות והבטיחות של Fremanzeumab בתנאי עולם-אמיתי.

המחקר הפרוספקטיבי, תצפיתי, אשר ארך שלושה חודשים, כלל מבוגרים עם מיגרנה כרונית שקיבלו טיפול בזריקה תת-עורית חודשית של Fremanzeumab במינון 225 מ”ג בדנמרק. התוצא העיקרי היה שיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 30% במספר ימי מיגרנה בכל חודש מתחילת המחקר עד לאחר 9-12 שבועות. תוצאי הסיום המשניים כללו את שיעורי תגובה של 50% ומעלה ו-75% ומעלה ושיעור החולים שדיווחו על אירועים חריגים.

מדגם המחקר כלל 91 חולים עם מיגרנה כרונית אשר קיבלו לפחות מנה אחת של Fremanzeumab, מהם 89 חולים (98%) השלימו את שלושת חודשי המחקר. בתחילת המחקר, המספר החודשי הממוצע של ימים עם כאבי ראש עמד על 24.3 ימים והמספר הממוצע של ימים עם מיגרנה בכל חודש עמד על 18.5 ימים.

שיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 30% במספר ימי מיגרנה בחודש מתחילת המחקר עד לאחר 9-12 שבועות עמד על 65% (58 חולים), כאשר כמחצית מהחולים (51%, 45 חולים) השיגו ירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה בחודש וכרבע (24%, 21 חולים) השיגו ירידה של לפחות 75% במספר ימי מיגרנה בחודש.

באשר לבטיחות הטיפול, 21 חולים (23%) דיווחו על אירועים חריגים, כאשר תופעות הלוואי הנפוצות כללו עצירות (4.4%), עייפות (4.4%) וסחרחורות (3.3%). לא דווח על אירועים חריגים חמורים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נתונים אלו תומכים ביעילות וסבילות Fremanzeumab בטיפול במבוגרים עם מיגרנה כרונית.

Front Neurol, Aug 10, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה