Nephrology Other

תוצאות מבטיחות למעכב Aldosterone Synthase חדש בחולים עם מחלת כליות כרונית (מתוך כנס ה-ASN Kidney Week)

תכשיר חדש המעכב את פעילות Aldosterone Synthase נמצא בטוח ויעיל להפחתת יחס אלבומין:קריאטינין בשתן בחולים עם מחלת כליות כרונית, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Kidney Week מטעם ה-American Society of Nephrology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם מחלת כליות כרונית סיכון מוגבר להתקדמות המחלה למרות טיפול במעכבי ACE, תכשירי ARB ומעכבי SGLT-2. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את תוצאות הטיפול ב-BI 690517, תכשיר ניסיוני לעיכוב Aldosterone Synthase, כאשר ניתן לבדו או בשילוב עם Empagliflozin בחולים עם מחלת כליות כרונית.

החוקרים השלימו מחקר כפל-סמיות בשלב 2, שכלל 714 מבוגרים עם מחלת כליות כרונית תחת טיפול במעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת שמונה שבועות טיפול ב-Empagliflozin או פלסבו ולאחר מכן חולקו באקראי שוב לקבלת BI 690517 במינון 3 מ”ג, 10 מ”ג, או 20 מ”ג, או פלסבו. מבין 714 החולים שגויסו למחקר, 586 חולים נכללו בשלב השני של המחקר.

התוצא העיקרי היה השינוי ביחס אלבומין:קריאטינין מההקצאה האקראית השנייה ועד לאחר 14 שבועות. החוקרים גם בחנו שיעורי ירידה של לפחות 30% ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן מההקצאה השנייה ועד שבוע 14.

הממצאים מעידים על ירידה תלוית-מינון ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן עם BI 690517, רמז לירידה אפשרית באלבומינוריה. הירידה הגדולה ביותר ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן תועדה בחולים שנטלו את התכשיר הניסיוני במינון 10 מ”ג בשילוב עם Empagliflozin (חציון ירידה של 39.5%). בקרב כלל החולים תחת טיפול במינון של 3 מ”ג עד 20 מ”ג, שיעורי יריה של לפחות 30% ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן עמדו על 53.5% באלו שטופלו במקביל ב-Empagliflozin ועל 43.2% באלו שנטלו פלסבו.

השילוב של BI 690517 עם Empagliflozin הדגים ערך מוסף כנגד אלבומינוריה, עדות לכך שהשילוב התרופתי עשוי לספק הגנה כלייתית טובה יותר.

באשר לתופעות לוואי, 19.2% מהחולים שנטלו BI 690517 עם Empagliflozin ו-18.5% מאלו שנטלו את התכשיר עם פלסבו דיווחו על תופעות לוואי.

החוקרים מתכננים להשלים מחקר בינלאומי בשלב 3 במהלך שנת 2024.

מתוך כנס ה-ASN Kidney Week

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה