Obesity

אגוניסט חדש לרצפטור ל-GLP-1 וגלוקגון מלווה בירידה של קרוב ל-15% במשקל הגוף במבוגרים עם השמנה (מתוך הודעת חברות התרופות בורינגר אינגלהיים וזילנד פארמה)

תכשיר חדש הפועל כאגוניסט לרצפטור ל-GLP-1 וגלוקגון הוביל לירידה של קרוב ל-15% במשקל הגוף לאחר 46 שבועות במטופלים עם עודף-משקל או השמנת-יתר וסוכרת מסוג 2, כך על-פי פרסום מטעם חברות התרופות בורינגר אינגלהיים וזילנד פארמה.

במסגרת המחקר בשלב 2, משתתפים עם עודף-משקל או השמנת-יתר וללא אבחנה של סוכרת מסוג 2 חולקו באקראי לקבלת זריקת BI 456906 או פלסבו למשך 46 שבועות. העלאת מינון הושלמה במהלך 20 השבועות הראשונים של המחקר עם המשך הטיפול באותו מינון לאורך 26 השבועות האחרונים.

לאחר 46 שבועות, המשתתפים במחקר ירדו בממוצע 14.9% ממשקל הגוף שלהם תחת מינון האחזקה המתוכנן. הירידה במשקל הנ”ל ענתה על התוצא העיקרי של המחקר.

מנגנון הפעולה הייחודי של BI 456906 כולל פעילות המכוונת כנגד מסלולים בבקרה מטבולית, כולל אלו הקשורים בהשמנה ומחלות כבד.

ממצאי המחקר מתפרסמים לאחר נתונים שהוצגו ב-ObesityWeek בנובמבר 2022 אשר הראו כי בהשוואה ל-Semaglutide במינון 1 מ”ג, מתן התכשיר הניסיוני פעם בשבוע לווה בירידה גדולה יותר במשקל הגוף במבוגרים עם עודף-משקל או השמנת-יתר וסוכרת מסוג 2. כפי שדווח בעבר, במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 וגם עודף-משקל או השמנת-יתר נרשמה ירידה של 8.95% ממשקל הגוף לאחר 16 שבועות עם BI 456906 במינון 3.6 מ”ג, בהשוואה לירידה של 5.4% במשקל הגוף במבוגרים שקיבלו Semaglutide במינון 1 מ”ג.

לסיכום, ממצאי המחקר בשלב 2 מעידים כי במבוגרים עם עודף-משקל או השמנת-יתר שטופלו ב-BI 456906 נרשמה ירידה של 14.9% במשקל הגוף לאחר 46 שבועות. הממצאים המלאים של המחקר יפורסמו בחודש יוני במהלך הכנס השנתי מטעם האגודה האמריקאית לסוכרת.

מתוך הודעת חברות התרופות בורינגר אינגלהיים וזילנד פארמה

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה