Osteoporosis

התועלת של טיפול נוגד-ספיגת עצם בנשים עם סרטן שד תחת טיפול הורמונאלי משלים (J Clin Endocrinol Metab)

טיפול בתרופות נוגדות-ספיגה בשלב מוקדם בטיפול בנשים עם סרטן שד ראשוני תחת טיפול אנדוקריני משלים עשוי לסייע בהפחתת הסיכון להישנות המחלה הממארת, אם כי קיים סיכון לנמק של עצם הלסת בעקבות הטיפול, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קליניים בחנו את החשיבות של נוגדי-ספיגה, כולל ביספוספנטים ו-Denosumab, בנשים עם סרטן שד ראשוני תחת טיפול אנדוקריני משלים, במטרה לשפר את ההגנה על העצם ו/או את הישרדות הנשים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לסכם את ההשפעות הקליניות של נוגדי-ספיגה בנשים עם סרטן שד מוקדם שקיבלו טיפול אנדוקריני. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ובחנו את התועלת הקלינית והנזקים של נוגדי-ספיגה בנשים עם סרטן שד מוקדם תחת טיפול אנדוקריני.

במטה-אנליזה מצאו החוקרים כי נוגדי-ספיגה הדגימו תועלת קלינית משמעותית עם הפחתת הסיכון להישנות המחלה (סיכון יחסי של 0.78, רווח בר-סמך 95% של 0.67-0.90) והישנות אזורית-מקומית (סיכון יחסי של 0.69,רווח בר-סמך 95% של 0.49-0.95) בנשים עם סרטן שד תחת טיפול אנדוקריני.

טיפול מוקדם בנוגדי-ספיגה הדגים השפעה חיובית על עמידות שניונית לטיפול אנדוקריני, בהשוואה לעמידות ראשונית.

מהערכת בטיחות הטיפול עלה סיכון מוגבר לנמק של עצם הלסת (סיכון יחסי של 3.29, רווח בר-סמך 95% של 1.12-9.68) עם טיפול בנוגדי-ספיגה; עם זאת, ההבדל בכאבי מפרקים לא היה משמעותי.

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי לטיפול בביספוספנטים עשויה להיות השפעה קלינית משמעותית, אך קיים גם הסיכון לנמק של עצם הלסת. נתונים נוספים תמכו בהשפעה הקלינית של טיפול נוגד-ספיגה מוקדם בהשוואה לטיפול מאוחר או פלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול בנוגדי-ספיגה בשלב מוקדם בנשים עם סרטן שד תחת טיפול אנדוקריני משלים עשוי לסייע בהפחתת הסיכון להישנות הממאירות, אם כי קיים סיכון אפשרי לנמק של עצם הלסת.

J Clin Endocrinol Metab, May 12, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה