Ovarian Cancer

הערכת ההשפעה על איכות החיים של טיפול אחזקה ב-Olaparib בנשים עם הישנות סרטן שחלות (Br J Cancer.)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Cancer מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול אחזקה ב- Olaparibבנשים עם הישנות סרטן שחלות רגיש לפלטינום נסבל היטב, ללא השפעה שלילית על איכות החיים הבריאותית של הנשים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Olaparib מביא להארכה משמעותית של הישרדות ללא-התקדמות, בהשוואה לפלסבו, בנשים עם הישנות סרטן שחלות רגיש לפלטינום, כאשר התועלת הגדולה ביותר צפויה בנשים עם מוטאציית BRCA1/2. שמירה על איכות החיים הבריאותית הינה סוגיה חשובה במהלך טיפול אחזקה וכעת הם ביקשו לבחון את השפעות Olaparib על איכות החיים הבריאותית במסגרת מחקר בשלב 2.

הנשים טופלו ב- Olaparib במינון 400 מ”ג, פעמיים ביום, או פלסבו, עד התקדמות המחלה. איכות החיים הבריאותית ותסמינים הקשורים במחלה נבחנו על-בסיס שאלון FACT-O (FACT Ovarian), אותו השלימו המשתתפות בתחילת המחקר וכל 28 ימים עד התקדמות המחלה, מדד FOSI (FACT/NCCN Ovarian Symptom Index) ו-TOI (Trial Outcome Index).

במסגרת המחקר חולקו 265 נשים לטיפול אחזקה ב- Olaparib (136 נשים) או פלסבו (129 נשים). ההיענות להערכת איכות החיים הבריאותית הייתה גבוהה (כ-80% לאורך הזמן). מרבית הנשים בשתי הקבוצות דיווחו כי התגובה הטובה ביותר הייתה “העדר שינוי” ב-TOI (81%) ומדדי איכות חיים בריאותית אחרים. לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בזמן עד החמרה או שיעורי שיפור במדדי TOI, FOSI ו-FACT-O בכלל אוכלוסיית המחקר ובנשים עם מוטאציית BRCA.

החוקרים מציינים כי פירוש תוצאות איכות החיים הבריאותית באוכלוסיה זו עשוי להיות שונה מנשים שלא הגיבו לטיפול מבוסס-פלטינום האחרון שניתן להן.

Br J Cancer. 2016 Nov 22;115(11):1313-1320

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה