Ovarian Cancer

תוצאות מבטיחות לטיפול תרופתי משולב להישנות סרטן שחלות (Gynecologic Oncology)

בנשים לאחר טיפולים מרובים בשל הישנות סרטן שחלות ישנן אפשרויות טיפול מוגבלות לבקרת המחלה תוך שמירה על איכות חיים סבירה. כעת, מתוצאות מחקר חדש בשלב II עולה כי משלב Irinotecan עם Bevacizumab עשוי לשמש כחלופה בטוחה ויעילה לטיפול במקרים אלו.

מדגם המחקר כלל 29 נשים עם הישנות סרטן שד וחשיפה קודמת ל-Topotecan (37.9%) ו-Bevacizumab (44.6%). גיל הנשים הממוצע עמד על 62 שנים והן לקחו חלק במחקר בין אפריל 2010 ועד מאי 2013. מבין 29 הנשים ב-24 הייתה מחלה מדידה ובחמש נשים לפחות שתי מדידות CA125 של 50 ומעלה במרווח של לפחות שבוע אחד. חציון מספר הטיפולים הקודמים שניתנו לנשים עמד על חמישה קווי טיפול.

מהתוצאות עולה כי חציון שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 6.8 חודשים וחציון ההישרדות הכוללת עמד על 15.4 חודשים. ב-12 מבין 24 הנשים עם מחלה מדידה זוהתה תגובה שנותרה לאורך למעלה משישה חודשים.

תגובה חלקית תועדה בשמונה נשים (30%), ובעת הערכה ראשונית, ב-13 נשים תועדה מחלה יציבה. למרות שלא תוארו מקרים של תגובה מלאה, שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 27.6% ושיעורי התועלת הקלינית עמדו על 72.4%.

תופעות הרעילות בדרגה 3/4 הנפוצות ביותר כללו שלשולים ולא תועדו מקרי תמותה על-רקע הטיפול התרופתי.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר אינם רק תומכים בפעילות טיפול חוזר ב-Bevacizumab, אלא גם מאשרים את בטיחות גישת הטיפול בנשים לאחר טיפולים רבים קודמים.

Gynecologic Oncology.

לידיעה ב-Medpage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה