Pancreatic Cancer

אימונותרפיה משולבת גנטית/תאית ישימה בסרטן GI (מתוך J Clin Oncol)

בחולים עם סרטן GI גרורתי, מחקר ישים הראה כי זריקות לתוך הגידול של תאים דנדריטים שהונדסו להפריש אינטרלויקין-12 יכולות להסתיים בהצלחה.

השיטה, המשלבת אימונותרפיה גנטית ותאית, מתוארת יחד עם המחקר בגיליון פברואר של Journal of Clinical Oncology ע”י ד”ר גילרמו מזוליני ושותפיו מאונ’ נאברה בפמפולה, ספרד.

תאי הדנדריט הגיעו ממונוציטים CD-14 שהודבקו באדנווירוס המקודד לגן לאינטרלויקין-12 ואז הוזרקו לגידול ל-3 חולים עם גרורות מסרטן הלבלב, 6 עם סרטן קולורקטלי מפושט, ו-9 עם גרורות מסרטן הכבד. הזריקות הוכוונו ע”י אולטרסאונד, אנדוסקופיה או CT.

הטיפול היה בעל סבילות גבוהה, עם לימפופניה, חום ובחילה כתופעות הלוואי הנפוצות ביותר. לא היתה רעילות תלויית מנה או כל הוכחה לרעילות ארוכת טווח.

תגובה ביולוגית כללה עלייה בריכוזי אינרפרון גמה בסרום ואינטרלויקין-6 ב-15 חולים ועלייה בפעילות תאי NK בדם פריפרי ב-5 חולים.

בנוסף, הטיפול גירה תגובת נוגדנים נגד קפסיד אדנווירלי יחד עם עלייה באינפילטרציה של לימפוציטים T CD-8 ב-3 מתוך 11 ביופסיות.

בקרב 11 החולים בהם נותחה תגובה אנטי גידולית ביום 63, לאחד מהם עם סרטן לבלב היתה תגובה חלקית, ל-2 עם קרצינומה הפטוצלולרית היתה מחלה יציבה, ול-8 האחרים היתה התקדמות גידול. ל-2 מה-8 היתה מחלה שתוארה כמתקדמת מהר במהלך הטיפול.

זריקות תוך גידוליות של תאי דנדריט שעברו טרנספקציה עם אדנווירוס המקודד לאינטרלויקין-12 לחולים עם ממאירויות GI גרורתיות הינן ישימות וסבילות, מסיקים החוקרים. יש צורך במחקרים נוספים להגדיר ולהעלות יעילות קלינית.

J Clin Oncol 2005;23:999-1010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה