Parkinson

מודולציה של חלבונים המגנים על המוח ממתקפה אימונית עשויה לעזור בטיפול בטרשת נפוצה, פרקינסון ואלצהיימר

הבנתם של האותות, המפעילים גנים המקודדים לייצור חלבונים המגנים על המוח כנגד התקפה אימונית, עשויה לאפשר מודולציה של ההתקפה של המערכת החיסונית על המוח, כדוגמת זו שבטרשת נפוצה ( MS ), כך על-פי מחקר שהוצג החודש בכנס השנתי של ה- Society for Neuroscience.

בעבר התייחסו למוח כאל אזור ‘חסין אימונית’ אולם כיום ברור כי לתהליכי דלקת תפקיד מרכזי במחלות הנוירו-דגנרטיביות.

החוקרים מתמקדים בחקר המטלופרוטאינזות, משפחה של אנזימים המופרשים על ידי תאי המערכת החיסונית וכאשר הם מתקיפים את המוח גורמים למחלות דוגמת MS, אלצהיימר ופרקינסון.

במחקר זה נתגלה כי המוח מגיב להתקפה זו על ידי ייצור חלבונים הנקראיםTissue Inhibitors of Metalloproteinase (TIMPs). נעשה נסיון לגלות אילו אותות משמשים את רקמת המוח כדי להפעיל את מנגנוני ההגנה הללו.

נמצא כי תאי המיקרוגליה והאסטרוציטים מגיבים רק למתווכים כימיים ספציפיים המופרשים על ידי תאי הדלקת. החוקרים סוברים כי על ידי הבנה של מתווכים אלו יתכן שיהיה ניתן לשנות את עצמת המתקפה החיסונית על המוח.

כיום משמש בטא-אינטרפרון ( beta-interferon: Rebif, Betaferon ) לטיפול בחולי MS, אולם נראה כי הוא אינו משפיע על ייצורם של האנזימים ויתכן כי השפעתו היא בצדה השני של המשוואה. טיפולים עתידיים יוכלו לכלול חסימה של אותם אנזימים מזיקים, הפחתת פגיעתם במוח או הגבלת יכולת הייצור של החלבונים המגנים על המוח.

[Study Title: Cell-and Agonist-Specific Regulation of MMP and TIMP Gene Expression in Cultured Glial Cells. Abstract 105.5]

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה