Prostate Cancer

טיפול ב-Toremifene עשוי למנוע התפתחות שאת ערמונית בבעלי סיכון גבוה /מאת ד”ר גרינשטיין עורך אורולוגיה

בשנים האחרנות מבוצעים מחקרים שונים על מניעה והקטנת השכיחות של שאת הערמונית. מחקר זה מדווח על תרופה שיכולה “למנוע” התפתחות שאת ערמונית בחולים שנמצאים בסיכון גבוה לשאת הערמונית עקב ממצא של  High grade PIN (high grade prostatic intraepithelial neoplasia) בביופסיות ערמונית.

מדובר בתרופה Toremifene . תרופה זו היא מודולטור סלקטיבי של קולטני אסטרוגן ברקמת שד, עצמות וערמונית. (עדיין אינה רשומה בישראל).

במחקר נכללו 514 חולים עם High grade PIN וללא עדות לשאת בביופסיות ערמונית. המשתתפים טופלו בפלצבו או 20, 40 or 60 mg toremifene ליום למשך 12 חודשים. ועברו ביופסיות חוזרות של הערמונית כעבור 6 ו 12 חודשים.

לסיכום נבדקו 447 חולים עם לפחות ביופסיה אחת במשך המחקר. הסיכון המצטבר לשאת ירד משמעותית בקבוצה שטופלה ב 20 מ”ג Toremifene  ((24.4% vs 31.2%, p <0.05 .

בחולים ללא שאת בביופסיות ב 6 ו 12 חודשים שכיחות השאת ירדה ב 48% (9.1%  לעומת 17.4% עם מובהקות סטטיסטית של  0.05> p ) )בהשוואה לפלצבו כאשר טופלו ב 20 mg toremifene שהיה המינון היעיל ביותר.

בחולים עם השאת לא היה שוני במדד הגליסון בין הטיפולים השונים. תופעות לוואי של הטיפול היו דומות לאלה שנצפו בקבוצת הפלצבו. ומסקנת החוקרים כי הטיפול הוריד את שכיחות השאת בקבוצת המשתתפים עם High grade PIN המוגדרים כקבוצת סיכון לשאת.

Price D, Stein B, Sieber P, Tutrone R, Bailen J, Goluboff E, Burzon D, Bostwick D, Steiner M. : Toremifene for the prevention of prostate cancer in men with high grade prostatic intraepithelial neoplasia: results of a double-blind, placebo controlled, phase IIB clinical trial. J Urol. 2006 Sep;176(3):965-70; discussion 970-1.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה