Prostate Cancer

גבוה ונשוי לאותה אישה כבר 20 שנה ? אתה בסיכון מוגבר לשאת הערמונית…/מאת ד’ר גרינשטיין עורך אורולוגיה

שוב ושוב המדע מחפש גורמי סיכון או גורמים מנבאים ומשפיעים על חומרה שכיחות וכדומה בנושא סרטן הערמונית. במסגרת השפעת אורח חיים על שאת הערמונית הגיעו הממצאים הבאים מניו זילנד, מהם אנו למדים על נפלאות מדע הסטטיסטיקה ומלמדים כי גברים גבוהים מ 1.7 מטר נמצאים בסיכון גבוה יותר מאחרים לסרטן הערמונית כמו גברים שנישאו פעם אחת בלבד והיו נשואים לאותה אישה בזמן המחקר.

המחברים לא מנפקים הסבר ביולוגי לתופעה ולא ממליצים להינשא יותר מפעם אחת למספר נשים.

מתוך רישום במשרד הבריאות בניו זילנד אותרו חולי סרטן הערמונית. הואיל ומטרת המחקר הייתה ברור קשר לוזקטומיה אותרו רק אנשים נשואים חולי סרטן. אל החולים האלה חוברה קבוצת ביקרת מתאימה מהאוכלוסייה הכללית ללא שאת הערמונית. 

כך שרואיינו 1.082 חולי שאת  הערמונית בגיל ממוצע של 66.3 שנים ו 1.280 בריאים בגיל ממוצע של 65.1 שנים. כמו שתואר במקומות אחרים אבחנה של שאת הערמונית אצל אב או אח העלתה את הסיכון להמצאות שאת הערמונית.

 מדדים אחרים כמו דת, משקל, אזור מגורים, רמת השכלה, עישון מספר ילדים,שתיית אלכוהול ב 5 השנים האחרונות לא היו שונים בין קבוצת החולים לבריאים.

לעומת זאת אנשים שנישאו רק פעם אחת והיו עדיין נשואים לאותה אישה בזמן המחקר היו בסיכון גבוה לשאת הערמונית בהשוואה לקבוצת הביקרת, כמו כן גברים שהיו בגיל 20 גבוהים יותר מ 1.7 מטר נמצאו גם הם בסיכון גבוה לשאת הערמונית.

Cox B,, Sneyd MJ,, Paul C,, Skegg DC.: Risk factors for prostate cancer: A national case-control study. Int J Cancer. 2006 Oct 1;119(7):1690-4. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה