Prostate Cancer

טיפול ב-Enzalutamide משפר הישרדות ללא-גרורות בגברים עם סרטן ערמונית לא-גרורתי (מתוך מחקר EMBARK)

משלב של Enzalutamide (אקסטנדי) עם Leuprolide האריך משמעותית את משך ההישרדות ללא-גרורות של גברים עם סרטן ערמונית לא-גרורתי ורגיש להורמונים עם הישנות ביוכימית בסיכון-גבוה, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר EMBARK.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Enzalutamide מאושר לשימוש בארצות הברית בגברים עם סרטן ערמונית גרורתי ורגיש להורמונים וממאירות גרורתית ולא-גרורתית עמידה לסירוס.

המחקר האקראי בשלב 3 הדגים עוד שיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית בהישרדות ללא-גרורות בגברים שטופלו ב- Enzalutamide לבדו לעומת פלסבו ו-Leuprolide.

במסגרת המחקר שכלל 1,068 גברים חולקו באקראי המשתתפים לקבלת Enzalutamide, מעכב מעבר אותות דרך קולטן לאנדרוגנים, כטיפול יחיד או בשילוב עם Leuprolide, או לקבלת Leuprolide ופלסבו.

התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-גרורות עם Enzalutamide בשילוב עם Leuprolide ופלסבו עם Leuprolide. המחקר השיג את התוצא העיקרי, עם שיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית בהישרדות ללא-גרורות עם Enzalutamide לעומת Leuprolide.

מהנתונים עולה מגמה חיובית מבחינת ההישרדות הכוללת, תוצא משני מרכזי של המחקר, אך הנתונים עדיין אינם בשלים לבחינה. תוצאי סיום משניים עיקריים שהדגימו הבדל מובהק סטטיסטי כללו מרווח זמן עד להתקדמות PSA ומרווח זמן עד לשימוש בטיפול חדש כנגד הממאירות.

החוקרים לא זיהו סוגיות בטיחות חדשות עם Enzalutamide בניתוח הבטיחות, כאשר הנתונים עולים בקנה אחד עם פרופיל הבטיחות המוכר של התרופה.

למרות שאפשרויות הטיפול הנוכחיות במקרים של סרטן ערמונית ממוקם נועדו להביא לריפוי, חלק מהגברים מצויים בסיכון גבוה יותר להישנות ביוכימית לאחר טיפול ראשוני, העשויה להוביל להתפתחות גרורות. מחקר EMBARK הינו המחקר הראשון שהדגים שיפור מובהק סטטיסטית בהישרדות ללא-גרורות עם משלב Enzalutamide עם Leuprolide בגברים אלו.

ממצאי מחקר EMBARK יוצגו באחד הכנסים הרפואיים בעתיד ויידונו עם מנהל המזון והתרופות האמריקאי ורשויות אחרות במטרה להביא לאישור הטיפול התרופתי להתוויה זו.

מתוך מחקר EMBARK

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה