Pulm. Hypertension

הערכת היעילות והבטיחות של משלב במינון קבוע של Umeclidinium ו-Vilanterol לטיפול ב-COPD (מתוך Chest)

במאמר שפורסם בכתב העת Chest מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול חד-יומי במשאף המשלב Umeclidinium עם Vilanterol (UMEC/VIL, אנורו אליפטה) יעיל יותר בהשוואה לטיפול באחד המרכיבים בלבד, Tiotropium ו-Fluticasone, בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית בדרגה בינונית-עד-חמורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הקווים המנחים לטיפול ב-COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease) ממליצים על משלב הכולל LABA (Long-Acting Beta2-Agonist) ו-LAMA (Long-Acting Muscarinic Antagonists) במידה והתסמינים אינם משתפרים עם טיפול יחיד. בסקירה הסיסטמית הנוכחית ביקשו החוקרים לבחון את התיאוריה לפיה ההשפעה של מרחיב סמפונות המשלב LABA/LAMA, UMEC/VIL, יביא לתוצאות טובות יותר ללא עליה בסיכון לאירועים חריגים.

מדובר בסקירה שיטתית של מחקראים שערכו השוואה בין UMEC/VIL ובין אחד משני המרכיבים, Tiotropium או Fluticasone/Salmeterol. התוצאים העיקריים כללו את מדד FEV1 הנמוך ביותר, אירועים חריגים חמורים ואירועים קרדיווסקולאריים חמורים.

מתוצאות הסקירה שכללה 11 מחקרים עם 9,609 משתתפים עלה כי UMEC/VIL הביא לשיפור גדול יותר בתפקוד הריאתי, בהשוואה לטיפול ב-UMEC, VIL, Tiotropium או Fluticasone בלבד (FEV1 של 60, 110, 90 ו-90 מ”ל, בהתאמה, p<0.0001). כמו כן, עם משלב UMEC/VIL תועד סיכוי גבוה יותר להדגמת שיפור בעל משמעות קלינית בהשוואה ל-UMEC ו-VIL. הטיפול המשולב הפחית משמעותית את הסיכון להתלקחות COPD בהשוואה ל-UMEC או VIL (מספר חולים נדרש לטיפול של 42 ו-41, בהתאמה). מנגד, לא תועדו הבדלים מובהקים בכל הנוגע לקוצר נשימה, מצב בריאותי וסיכון להתלקחויות COPD בין UMEC/VIL ובין Tiotropium.

באשר לבטיחות הטיפול, ההיארעות של אירועים חריגים, אירועים חריגים חמורים, אירועים קרדיווסקולארים חמורים ותמותה הייתה דומה עם הטיפולים השונים.

Chest. 2015 Mar 12

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה