Pulmonary IPF & Other

היעילות והבטיחות של Dexpramipexole בטיפול באסתמה אאזנופילית (J Allergy Clin Immunol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Dexpramipexole הינו טיפול יעיל ונסבל היטב לטיפול בחולים עם אסתמה אאזנופילית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דרושים טיפולים פומיים חדשים ויעילים לחולי אסתמה. Dexpramipexole הינו טיפול פומי להפחתת אאזנופילים, אשר לא נבחן בעבר כטיפול לאסתמה. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של Dexpramipexole בהפחתת רמות אאזנופילים בדם ובדרכי האוויר בחולים עם אסתמה אאזנופילית.

החוקרים השלימו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל מבוגרים עם אסתמה בדרגה מתונה-עד-חמורה שאינה מאוזנת היטב וספירת אאזנופילים אבסולוטית בדם של 300 מיקרוליטר ומעלה. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1:1:1 לקבלת Dexpramipexole במינון 37.5, 75, או 150 מ”ג, פעמיים ביום, או פלסבו.

התוצא העיקרי היה השינוי היחסי בספירת אאזנופילים אבסולוטית מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות. תוצא סיום משני עיקרי היה השינוי במדד FEV1 לפני מתן מרחיבי סמפונות מתחילת המחקר לאחר 12 שבועות.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 103 משתתפים לקבלת Dexpramipexole במינון 37.5 מ”ג (22 חולים), 75 מ”ג (26 חולים), או 150 מ”ג (28 חולים), או לזרוע פלסבו (27 חולים).

הטיפול ב- Dexpramipexole הפחית משמעותית את יחס ספירת אאזנופילים אבסולוטית מתוקנת לפלסבו מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות, הן בזרוע הטיפול ב- Dexpramipexole במינון 150 מ”ג פעמיים ביום (יחס של 0.23, p<0.00001) והן בזרוע הטיפול במינון 75 מ”ג פעמיים ביום (יחס של 0.34, p=0.0014), שינויים המקבילים לירידה של 77% ו-66%, בהתאמה.

הטיפול ב- Dexpramipexole הפחית את רמות EPX (או Eosinophil Peroxidase) באף לאחר 12 שבועות לעומת תחילת המחקר בזרוע הטיפול במינון 150 מ”ג פעמיים ביום (חציון של 0.11, p=0.020) ו-75 מ”ג פעמיים ביום (חציון של 0.17, p=0.021).

עליה במדדי FEV1 מתוקנים לפלסבו זוהתה החל משבוע 4 (שינוי שלא היה מובהק סטטיסטית).

הטיפול ב- Dexpramipexole הדגים פרופיל בטיחות חיובי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Dexpramipexole הפחית ביעילות את רמות אאזנופילים והינו טיפול הנסבל היטב בחולים אלו. הם קוראים להשלים מחקרים גדולים יותר במטרה להבין טוב יותר את היעילות הקלינית של Dexpramipexole כנגד אסתמה.

J Allergy Clin Immunol. 2023 Jun 3

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה